Valerie Lane 1 - De theewinkel vol geluk Vijf vriendinnen. Vijf winkeltjes. Een zoektocht naar liefde en geluk.


Manuela Inusa
Samenvatting
Vijf vriendinnen. Vijf winkeltjes. Een zoektocht naar liefde en geluk.
Laurie is de trotse eigenaar van een gezellige theewinkel waar smaken van over de hele wereld worden verkocht: van Chinese ginseng tot Indiase darjeeling. Van heinde en verre komt men naar haar winkel om zich te laten verrassen door de heerlijke theesoorten. Maar zo succesvol als haar zaak is, zo onsuccesvol is Laurie in de liefde. Gelukkig laten haar vier beste vriendinnen dat niet zomaar op zich zitten!
Pers en boekverkopers
‘Lekker leesvoer.’ De Telegraaf, VROUW Glossy
‘Een fijn geschreven roman die direct al enthousiast maakt voor de vervolgdelen. Sterk aanbevolen en perfect voor op het strand of met een kop thee op de bank.’ Naomi Brouwer, Readshop Warnsveld
‘Een ontspannen, vlot geschreven boek. De nieuwsgierigheid naar de andere personages is gewekt.’ Petra Funcken, boekhandel Funcken, Landgraaf
Productspecificaties
Inhoud
Vertaling
Betrokkenen
Character
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Reviews
De theewinkel vol geluk – Manuela Inusa (kopje thee en een gezellig boek!) Laurie is de trotse eigenaar van een gezellige theewinkel waar -smaken van over de hele wereld worden verkocht; van Chinese ginseng tot Indiase darjeeling. Van heinde en verre komen -mensen naar haar winkel om zich te laten verrassen door de heerlijke theesoorten. Maar zo succesvol als Lauries zaak is, zo onsuccesvol is ze in de liefde. Gelukkig laten haar vier beste vriendinnen dat niet zomaar op zich zitten! ‘Vijf vriendinnen. Vijf winkeltjes. Een zoektocht naar liefde en geluk.’ In dit eerste deel van de Valerie Lane serie leren we als eerste Laurie kennen, een lieve en zorgzame, maar verlegen jonge vrouw, eigenaresse van een theewinkel. De man waar ze haar oog op heeft laten vallen is een echte leukerd, maar ook wat afwachtend, dus wat hulp van haar vriendinnen komt goed van pas en dit gaat natuurlijk gepaard met de nodige hilarische situaties. Het verhaal leest vlot door de prettige schrijfstijl, de humor en de korte hoofdstukken. De vriendinnen komen elke woensdagavond in de winkel van Laurie bij elkaar en bij deze gelegenheden komen we zo toch al het één en ander over de vriendinnen te weten. Wat mij in dit verhaal vooral aanspreekt is het gezellige sfeertje in de winkelstraat. Ik zou dan ook graag een middagje doorbrengen in Valerie Lane, want inmiddels heb ik het gevoel dat ik iedereen daar al een beetje ken. Ik verheug me dan ook nu al op deel twee (voorjaar 2022), waarin Keira van de chocolaterie centraal staat. Leg de chocolaatjes maar vast klaar! Dus als je van een luchtige feelgood met humor houdt, is dit een boek voor jou. En als je dan ook nog een echte theeliefhebber bent, zijn de recepten voor- en achterin dit boek natuurlijk een super leuke toevoeging!
In dit eerste deel van de Valerie Lane serie. Leren we vijf vriendinnen kennen die alle vijf een eigen zaakje hebben in de Valerie Lane. In dit deel draait het voornamelijk om Laurie. Laurie heeft een theewinkeltje en is hopeloos verliefd maar dit durft ze helemaal niet te vertellen. Ze is lekker onhandig en we volgen in dit boek haar zoektocht naar liefde en geluk! Laat ik beginnen door te zeggen dat ik dit boek per ongeluk in één dag heb uitgelezen. Je vliegt er echt doorheen. Ik zie dit boek echt als een op en top feelgood verhaal. Bemoeizuchtige vriendinnen, check. Een lastige ex, check. Een knapperd waar je heimelijk verliefd op bent, check. Een onhandig hoofdpersonage, check. Het verhaal is zoet maar mist wel her en der wat diepgang. Doordat de vriendinnen veel met elkaar optrekken leer je ze wel alle vijf kort kennen, en Laurie wat beter. Toch vind ik dat net wat te weinig, het boek is niet heel dik, dus het had wat mij betreft wat meer bladzijdes en wat meer diepgang mogen hebben. Ondanks dat is het een leuke read en ben ik gecharmeerd door de schrijfstijl van de auteur die lekker vlot is. Ik kan dan ook zeker uit naar de rest van de serie! Ik vind de mysterie rondom ‘Valerie’, waar de winkelstraat naar vernoemd is, erg interessant en hoop dan ook dat we daar in de vervolgdelen meer over te weten komen. Ook ben ik wel benieuwd naar deel 2, alleen al om op de achtergrond mee te krijgen hoe het met Laurie verder gaat. Ben je op zoek naar enorm veel diepgang in een boek, dan raad ik je deze niet aan. Maar ben je toe aan een lekkere feelgood, dan is dit zeker jouw boek en wordt dit ook echt wel jouw serie!
- een echt feelgood boek!
- soms een beetje langdradig
Ik heb dit boek graag gelezen. Een echte feelgood! Als je daar van houdt, is dit boek (en de serie) zeker een aanrader. Voor mij was het mijn eerste kennismaking met het genre feelgood. Het was een aangename kennismaking! Positieve & negatieve punten: + Het is niet moeilijk geschreven en vlot leesbaar. Geen moeilijke woorden en korte zinnen. Zeker geschikt als je de Nederlandse taal wilt leren als je moedertaal niet Nederlands is. + Je voelt dat het nog niet gedaan is. Ik bedoel hier o.a. mee dat de andere vriendinnen nog niet volledig zijn ‘onthuld’. In het eerste deel van de serie staat Laurie centraal en zijn de andere vriendinnen de nevenpersonages. We kijken even mee in het leven van Laurie en we weten wat ze denkt, voelt en meemaakt. De andere vriendinnen in het verhaal worden kort beschreven en je krijgt een idee van hun persoonlijkheid, maar niet van wat er in hun hoofd en leven omgaat. Ik ben benieuwd om de verhalen van de anderen te weten te komen én om te zien hoe Laurie in de andere delen gaat worden neergezet. + In dit boek wordt Laurie’s liefde voor thee mooi beschreven. Het heeft mij aangespoord om meer thee te drinken en nieuwe smaken te leren kennen. ;-) + De receptjes op het einde van het boek zijn een leuke toevoeging. - Soms is het een beetje langdradig. Daaraan voelde ik dat het boek echt onderdeel is van een serie.
Vanaf het moment dat ik 'De theewinkel vol geluk' in de catalogus van Boekerij zag staan, was ik verkocht. Een boek waarin twee van mijn liefdes samenkomen, boeken en thee, kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. De cover van dit boek ziet er heel uitnodigend uit, alsof je bij het openslaan van dit boek Laurie's Tea Corner binnenstapt. Dankzij de vlotte en opgewekte schrijfstijl van Manuela Inusa is dit boek lastig weg te leggen. De hilarische situaties en de fijne vriendschap tussen de meiden zorgen ervoor dat je nieuwsgierig blijft naar de rest van het verhaal. 'O geweldig. Precies dat had ze willen vermijden. Nu zou Barry niet alleen haar behaarde apenbenen te zien krijgen, maar ook haar spatader.' Het verhaal van Laurie en haar theewinkel. Laurie's Tea Corner. Een fijne plek waar ik graag een theetje zou willen drinken. En mocht ik niet kunnen kiezen dan pak ik gewoon dit boek erbij. Want de theerecepten, achterin dit boek, zijn een hele leuke toevoeging. Het lezen van dit boek begon voor mij als een hevige verliefdheid. Een verliefdheid waarvan ik hoopte dat het zou overgaan in houden van. Maar helaas gebeurde dat niet. Het bleek om een kalverliefde te gaan. Ik ging te hard van stapel en halverwege dit boek zwakte de heftigste verliefdheid af. Het kabbelde nog wel wat voort, maar ik snap nog steeds niet waarom mijn verliefdheid afnam. 'Ze voelde vlinders in haar buik of eigenlijk leken het meer jumbojets.' Maar geen jumbojets voor mij dus, helaas. Ik vermoed dat dit kwam doordat de personages niet echt een ontwikkeling doormaakten. Hierdoor bleef ik op afstand en heb ik nog niet het gevoel dat ik Laurie, Barry of een van Lauries vriendinnen heb leren kennen. Het bleef allemaal wat aan de oppervlakte, maar wellicht leren we de personages in de vervolgdelen beter kennen. Daarnaast gingen sommige ontwikkelingen heel snel of net iets te gemakkelijk, terwijl ik juist wat meer verdieping had gewild. Wat meer verhaal. Het was mij te luchtig, zullen we maar zeggen. Die luchtigheid zorgde er wél voor dat ik echt kon genieten. Het boek las heerlijk ontspannen en was absoluut een feelgood boek. Ik geef het ***
Geschreven bij: Valerie Lane 1 - De theewinkel vol geluk
- Flauw voorspelbaar zonde van het geld
Een leuke serie, dacht ik, over 5 winkeltjes in Valerie Lane. Maar het verhaal is slap, mist diepgang en is voorspelbaar. Moet er niet aan denken nog eens 4 van zulke flauwe verhalen te moeten lezen. Dus nee, bij deze schrijfster kom ik niet gauw meer terug.
Geschreven bij: Valerie Lane 1 - De theewinkel vol geluk
Heerlijk boek,makkelijk weg te lezen en dus een echte feelgood roman. En ja: best voorspelbaar, zoals natuurlijk alle boeken in dit genre. Maar wat maakt dat uit als t heel leuk geschreven is en t je geregeld laat grinniken? Kortom: een toppertje in zn genre en ik kijk nu al uit naar deel 2
Kies gewenste uitvoering
Prijs inclusief verzendkosten, verkocht door bol
Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via bol
Dag en nacht klantenservice
- Kies zelf de bezorgdag














