Träume und Alpträume Eine Geschichte Russlands im 20. Jahrhundert

Träume und Alpträume
Träume und Alpträume
Auteur: Dietmar Neutatz
  • Duitstalig
  • Hardcover
  • 9783406647147
  • Druk: 1
  • 688 pagina's
Alle productspecificaties

Samenvatting

Dreimal wurde Russland im 20. Jahrhundert neu erfunden: im Zuge der Modernisierung des späten Zarenreichs, unter den Kommunisten und nach dem Ende der Sowjetunion. Die Träume, die mit diesen Aufbrüchen verbunden waren, konfrontiert Dietmar Neutatz auf innovative und zugängliche Weise mit der Wirklichkeit, die sich oft genug als Alptraum entpuppte. 'Wir wollten das Beste, aber es kam wie immer.' Dieser Satz Viktor ?ernomyrdins ist in Russland zum geflügelten Wort geworden, weil er als gemeinsamer Nenner vieler Anfänge gelten kann, die in Russland im Laufe seiner Geschichte unternommen wurden. Die Reformer des späten Zarenreichs, die Bolschewiki, deren Traum von einer besseren Gesellschaft Millionen Menschen das Leben kostete, aber auch die Marktwirtschaftler der neuen Ära nach dem Ende der Sowjetunion: Sie alle mussten zusehen, wie sehr sich das, was herauskam, von dem unterschied, was sie sich ausgemalt hatten. Anschaulich und mit dem Blick für die Lebenswelten der Menschen schildert Dietmar Neutatz die bewegte Geschichte Russlands seit 1890 und zeigt, welche Antworten dort auf die Herausforderungen des 'langen' 20. Jahrhunderts gefunden wurden.

Productspecificaties

Inhoud

Taal
Duitstalig
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Afmetingen
Afmeting: 22,5 x 15,2 x 4,5 cm
Aantal pagina's
688 pagina's
Illustraties
Met illustraties

Betrokkenen

Auteur(s)
Dietmar Neutatz
Uitgever
Beck C. H.

EAN

EAN
9783406647147

Overige kenmerken

Gewicht
925 g
Studieboek
Nee
Verpakking breedte
152 mm
Verpakking hoogte
45 mm
Verpakking lengte
225 mm

Je vindt dit artikel in

Taal
Duits
Boek, ebook of luisterboek?
Boek
Studieboek of algemeen
Algemene boeken
Nog geen reviews

Negatief, positief, neutraal: we zetten een review altijd online. We controleren wel eerst of ’ie voldoet aan onze reviewvoorwaarden en niet nep is. We controleren ook of ’ie is geschreven door iemand die het artikel heeft gekocht via bol.com en zetten dit er dan bij. De controles gebeuren automatisch, al kijken er soms mensen mee. Bol.com betaalt niet voor reviews. Als een reviewer door een andere partij is vergoed, staat dit in de review zelf.

Kies je bindwijze: Hardcover
29 99
Uiterlijk 4 juni in huis
Verkoop door bol.com
  • Prijs inclusief verzendkosten, verstuurd door bol.com
  • Ophalen bij een bol.com afhaalpunt mogelijk
  • 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren
  • Dag en nacht klantenservice

Recent bezochte artikelen

 
Vergelijk artikelen