Derk Das blijft altijd bij ons
Susan Varley
(Bron: Wikipedia. Beschikbaar onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding/Gelijk delen.)"
Samenvatting
Derk Das was een goede vriend van alle dieren in het bos. Maar hij was oud, héél oud. Op een dag vond Victor Vos een brief van Derk: 'Ik ben de lange tunnel ingegaan. Dag jongens... daaag!'
De dieren missen Derk Das heel erg, maar als ze over hem praten is hij toch een beetje bij hen.
Productspecificaties
Inhoud
Vertaling
Betrokkenen
Character
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Bollebozen☁️💙
Met elke aankoop van een kinderboek bij bol draag je bij aan ons goede doel Bollebozen. Met Bollebozen ondersteunt bol het creëren van gelijke kansen voor kinderen, door middel van events en boekendonaties die het leesplezier stimuleren en digitale vaardigheden helpen ontwikkelen.
Reviews
- Leerzaam
Ruim 15 jaar geleden las ik dit boek voor aan mijn kinderen om ze voor te bereiden op het overlijden van mijn moeder. Toen mijn jongste van 3 oma zag liggen , zei hij alleen maar "Ach oma is nu in de lange lange tunnel" Ook mijn andere kinderen pikten door dit boek het overlijden heel mooi op. Dit boek heeft een mooi plekje in mijn hart, en ik doe het nooit weg!
- Fantasierijk
- Mooi vormgegeven
- topboek voor kinderen die te maken hebben met dood
- ontroerend lief
Dood gaan, dood zijn, leven wel/niet na de dood. Op een hele bijzondere en lieve manier is de schrijfster erin geslaagd om voorbij stromingen en visies kinderen uit te nodigen hun eigen verhaal en beleving te vertellen. Wat je ook gelooft of niet gelooft, alles is mogelijk, maar vooral dat het gaat om verbinding over de dood heen door met elkaar te delen in herinneringen. Ik zocht een boek om na te laten aan mijn kleinkinderen voor als ik er ooit niet meer ben. Ik heb het gevonden. Fijn!
Wij vinden het een erg fijn boek voor onze 5 jarige. Alleen is voor hem niet duidelijk wanneer derk das is overleden en wanneer ze over/aan hem terug denken. Fijn dat erin staat dat je iemand niet hoeft te vergeten, dat de herinnering altijd mag blijven. Zo ook het erover praten.
- Leerzaam
- Mooi vormgegeven
- Toegankelijk
Mijn zoontje van 6 jaar kreeg dit boek na het overlijden van zijn opa. het boek helpt om samen over doodgaan en iemand herinneren te praten. door het mooie verhaal snapt hij heel goed hoe je iemand in je hart kunt houden. Aanrader!
- Leerzaam
- Mooie illustraties
- lief warm
- duidelijke taal
Dit boek is een aanrader voor kindjes van allerlei leeftijden die te maken hebben gehad met een overlijden in de naaste omgeving. Het gaat op een lieve, liefdevolle en toch ook nuchtere en luchtige manier over verlies. Onze (vierjarige) dochter praatte daardoor op een andere manier over de dood en haar beleving. Ze heeft zelfs met het boek onder haar kussen geslapen. Ondanks dat het in onze omgeving niet ging om een ouder iemand, dekt het de lading wel. Het helpt om te denken aan alle mooie momenten die je samen gekend hebt. Misschien is het daardoor zelfs fijn om in de buurt te hebben als iemand die je lief vindt ernstig ziek is, om zo het afscheid te kunnen begeleiden.
De kinderen hebben dit verhaal gehoord op de crematie van opa. Ze kregen na het verhaal een knuffel van een das. Nu lezen we regelmatig dit verhaal en het geeft ze heel veel steun. Dit boek geeft ieder kind (van 4 tot 12 jaar) steun in een moeilijke periode. Het helpt ze om de dood een beetje te begrijpen.
Kies gewenste uitvoering
Prijs inclusief verzendkosten, verkocht door bol
Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via bol
Dag en nacht klantenservice
- Doordeweeks ook ’s avonds in huis
- Ook zondag in huis (bestel voor za 23:00)
















