Hallo liefde Zes mensen zijn op zoek naar geluk, maar dat ligt soms dichterbij dan je denkt
Petra Vollinga
Samenvatting
Voor liefhebbers van de boeken van Jojo Moyes en films als Alles is liefde en Love Actually
Zes totaal verschillende mensen: een bedroefde weduwnaar die na het verlies van zijn vrouw moeite heeft om opnieuw zijn draai te vinden; een gay casting director met een ingedutte relatie; een overbelaste werkende moeder van een tweeling die na een vechtscheiding nooit meer aan de man wil; een mooi pubermeisje met grootse dromen die héél anders zijn dan haar dagelijkse schoolleven; een ogenschijnlijk hippe geneeskundestudent die in zijn hart verlangt naar eenvoud; en een jonge kassière in een buurtsupertje die het leven het overzichtelijkst vindt met alleen haar kat als huisgenoot, want die heeft tenminste geen verborgen agenda. Ze wonen allemaal in het centrum van Amsterdam, maar lijken aanvankelijk niets met elkaar te maken te hebben. Tot hun levens op onvermoede manieren met elkaar vervlochten blijken te zijn, en de liefde om de hoek komt kijken.
De pers over Vandaag houden we het droog
‘Erg indrukwekkend boek en zeer romantisch. Het einde doet me echt goed.’ Karin Bloemen
‘Een verrukkelijk boek om in één ruk uit te lezen. Voor wie in de Ware Liefde gelooft. Romantisch, herkenbaar en helemaal van nu. En nee: tijdens het lezen houden we het niet droog. Een echte aanrader.’ Noordhollands Dagblad
‘Romantische en indrukwekkende roman.’ Vriendin
‘De auteur heeft een mooi debuut afgeleverd. Het boek leest vlot, de afwisseling is prima, mede door de vele flashbacks.’ ****
Perfecteburenleesclub.blogspot.com
Productspecificaties
Inhoud
Betrokkenen
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Reviews
Wat een heerlijk boek heeft Petra Vollinga geschreven! Ik moest in het begin van Hallo liefde even wennen aan de verschillende personages. Deze komen heel overzichtelijk steeds in een nieuw hoofdstuk aan het woord. Ze schrijft dit alleen zo kundig, dat ieder personage zijn eigen taal en zienswijze heeft. Je zou bijna denken dat het boek dus door verschillende mensen is geschreven. Toch zit je binnen een paar hoofdstukken in ieder afzonderlijk verhaal. Want het zijn eigenlijk zes korte verhalen die langzaam soms wat overlapping tonen, in de zin van dat ze een ander personage blijken te kennen. Hallo liefde is een boek dat je in een fijn tempo leest. Je moet je aandacht erbij houden, want anders mis je precies dat ene moment. Het is voor een heerlijke afwisseling geweest met de standaard zomer romans. Beoordeling 8/10: Hallo liefde van Petra Vollinga is een boek over liefde vertelt door de ogen van zes verschillende mensen. Wat het boek zo mooi maakt, is dat het uiteindelijk voor iedereen hetzelfde blijkt te zijn. Een fijn zomers boek om te lezen!
- Spannend
- Meeslepend verhaal
- Moeilijk in te komen
Toen ik het boek kreeg was ik heel enthousiast wie wil er nu niet een boek lezen over romantiek. Maar wat zat het begin toch wat ingewikkeld in elkaar. Het boek gaat over 6 verschillende mensen en de eerst bladzijden waren wat ingewikkeld het over en weer gaan van de personages. Naarmate het boek vorderde werd alles duidelijk wat ze met elkaar te maken hadden en wou ik het boek uitlezen zonder te stoppen. Een echte aanrader om te lezen.
Geschreven bij: Hallo liefde
- Grappig
- Goede verhaallijn
- Voorspelbaar
Liefde verbind ons allen. Er word bij dit boek vaak verwezen naar de film “Love Actually” en daar kan ik mij deels in terugvinden. Dit verhaal heeft wel meer diepgang en snijd ook iets gevoeligere, zwaardere thema’s aan. Je krijgt steeds korte hoofdstukken over zes verschillende mensen waar je even mag meekijken in hun leven van alle dag, een lach een traan, het leven zoals het echt is met ups en downs. Op het eerste zicht zijn dit zes van elkaar losstaande figuren maar gaandeweg zijn deze levens toch met elkaar verbonden. Love binds us all, daar komt het uiteindelijk op neer. Je moet er wel de aandacht bijhouden bij het lezen van dit boek, het is even wennen in het begin dat je zo vlug van het ene naar het andere personage gaat, maar gaandeweg stromen de levens een beetje in elkaar en gaat het vlotter. Zeker een aanrader om te gaan lezen.
eerst moest ik even wennen aan het boek, alle personages worden in verschillende hoofdstukken beschreven maar gaandeweg voelde ik mij een "ingezetene" en wilde ik eigenlijk niet meer stoppen met lezen, ook al moest dat nog weleens, de mensen bleven mij bezig houden. Het was net alsof je iedere keer bij iemand aan de keukentafel zat om mee te kijken naar het leven van de persoon waardoor je je erg betrokken gaat voelen. Veel herkenbare situaties welke je weleens zelf meegemaakt hebt of in je eigen omgeving wat het boek toch wel eigentijds maakt, het staat niet ver van je eigen omgeving en op sommige momenten voel je het heel dichtbij komen. Wanneer je verder leest vallen er veel puzzelstukjes (welke ik als lezer ervaren heb) op zijn plek en dat is mooi en ook wel verrassend. Een heel mooi, verrassend lief boek, ik heb genoten.
- Grappig
- Voorspelbaar
- Geen diepgang
Hallo Liefde geeft een verhaal weer over 6 heel verschillende mensen. De karakters zijn mooi beschreven. Je leert de mensen goed kennen, al vind ik dat je de een beter leert kennen dan de ander. Het boek is mooi opgebouwd, bestaat uit korte hoofdstukken waardoor het fijn en vlot leest. De verschillende verhaallijnen beginnen elkaar steeds meer te kruizen gaande het verhaal. Toch heeft het verhaal naar mijn idee weinig spanning en diepgang. Hier en daar begon ik het zelfs een beetje saai te vinden. Al gauw weet je hoe het boek gaat eindigen. Jammer dat de schrijver de spanning niet iets langer vast kan houden. Al met al een leuk verhaal maar ook niet meer dan dat!
Geschreven bij: Hallo liefde
- Grappig
- Meeslepend verhaal
- Goede verhaallijn
Het verhaal bestaat uit kleine hoofdstukken waarin de zes verschillende personages elk om beurt aan bod komen. Naarmate het boek vordert kom je meer en meer te weten en op de één of andere manier hebben de personages met elkaar te maken. De puzzelstukjes vallen steeds meer in elkaar. Je wilt steeds verder lezen om te weten hoe het afloopt. Het boek is ontroerend, laat je lachen en af en toe huilen. Op het einde ben ik wel een beetje op mijn honger blijven zitten, de schrijfster had nog meer kunnen uitweiden over de band tussen de personages, maar al bij al een heerlijk boek om te lezen, meeslepend en moeilijk om weg te leggen, leest gemakkelijk weg! Een aanrader voor iedereen!
Kies gewenste uitvoering
Prijs inclusief verzendkosten, verkocht door bol
Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via bol
Dag en nacht klantenservice
- Doordeweeks ook ’s avonds in huis















