Het meisje met de halve ster Rotterdam, 1940. Een onverwachte vriendschap in een onmenselijke tijd


Judith Visser
Samenvatting
Het is mei 1940 en Rotterdam staat in brand. De jonge Debra Davidson overleeft het verwoestende bombardement, maar ontdekt al snel dat het gevaar voor haar en haar familie alleen maar toeneemt. Wanneer anti-Joodse maatregelen elkaar in rap tempo opvolgen en dierbaren beginnen te verdwijnen, ziet ze nog maar één uitweg…
Niet ver bij Debra vandaan wordt ook de Rotterdamse Diergaarde getroffen door bommen. Te midden van alle chaos en ravage slaan verschillende dieren op de vlucht. Zo ook een jonge wolf. Wat volgt zijn twee opgejaagde zielen die elkaar vinden in het diepst van hun wanhoop. Kunnen zij samen overeind blijven?
‘Prachtig ontroerend beschrijft de auteur de overlevingsdrift van twee levende wezens in bizarre omstandigheden tijdens de bezettingstijd. Ik heb de roman werkelijk in één adem uitgelezen. Een schitterende aanrader!’ Nederlands Dagblad
Productspecificaties
Inhoud
Vertaling
Betrokkenen
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Reviews
- fijne schrijfstijl
- meeslepend
- ontroerend
Dit boek is zo mooi! Eerder las ik van deze schrijfster de boeken Zondagskind en Zondagsleven en diezelfde fijne schrijfstijl zie je hier ook terug, maar dit verhaal is NOG mooier, NOG intenser. Je ziet tijdens het lezen alles voor je. Het perspectief van de wolf brengt een ongelooflijk mooie extra laag in dit verhaal en laakt deze roman uniek in zijn soort. Maar ook Debra sluit je direct in je hart en je leeft mee met alles wat haar overkomt. Het boek benam me regelmatig de adem en meerdere keren moest ik tijdelijk stoppen met lezen omdat ik niets meer zag door mijn tranen. Je voelt als lezer alle emoties alsof het jou zelf raakt! Alles is levensecht beschreven en het leest alsof je er zelf bij bent. Judith Visser heeft mij met dit boek diep geraakt! Dit is verreweg het mooiste boek dat ik dit jaar gelezen heb!
Ik vind het een prachtig boek. Vanaf de eerst pagina heeft het boek mij gegrepen en het liefst wou ik het in één keer uitlezen. Elk vrij moment heb ik benut om het te lezen. Er waren momenten dat ik het boek even moest wegleggen omdat het onrecht wat mensen elkaar aandoen even niet meer verdroeg. Het is een roman, maar vooral het eerste gedeelte van het boek komt er heel veel goed overeen met wat er toen gebeurt is. Ik werd helemaal in het verhaal gezogen en zat af en toe met tranen in de ogen te lezen. Na het lezen van zondagskind en zondagsleven was ik al fan van Judith, maar nu ben ik er van overtuigt dat ik meer van haar moet lezen.
Geschreven bij: Het meisje met de halve ster
Een prachtige oorlogsroman met als rode draad de bijzondere vriendschap tussen mens en dier.
Wat een prachtig boek!
1 tip,lezen en je snapt de 5 sterren!!
- Spannend
- aangrijpend
- waanzinnig goed geschreven
- Geen
Enorme page Turner. Vanaf de eerste pagina wordt je het verhaal ingezogen en kan je het boek niet meer wegleggen
Kies gewenste uitvoering
Bestellen en betalen via bol
Prijs inclusief verzendkosten, verstuurd door Doorgelezen.nl
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via Doorgelezen.nl




















