Mam ik bel je zo terug de dag dat het leven tot stilstand kwam de dag waarop mijn dochter werd vermoord
Samenvatting
Productspecificaties
Inhoud
Vertaling
Betrokkenen
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Reviews
Geschreven bij: Mam, ik bel je zo terug
- kippenvel
Dit boek bestelde ik nog voordat het verschenen was. Mijn dochter van 20 heeft ook een verstikkende relatie. In twee jaar tijd heb ik haar zien veranderen van een vrolijke,jonge bruisende meid in een angstig, klein zielig onzeker vogeltje.....Het boek gaf ik aan mijn dochter opdat zij zelf meer inzicht zou krijgen in hoe klein haar wereld(je) eigenlijk wel was geworden.Zij las het boek in 1 adem uit en vertelde mij hoe herkenbaar alles in het boek voor haar was. Ik hoop dat dit boek voor haar en voor vele andere meisjes in dezelfde situatie de aanzet zal zijn voor een eigen leven, een nieuwe toekomst. Als moeder geef ik haar nog een extra duwtje in haar rug om uit te vliegen voordat het te laat is. Het ergste wat een moeder mee kan maken is het verlies van een kind. Ik leef heel erg mee met de moeder van Nadia en laat haar hierbij weten dat zij door het schrijven van dit boek ongetwijfeld meer leed heeft kunnen voorkomen......
Geschreven bij: Mam, ik bel je zo terug
Dit is het verhaal achter een krantenbericht over de gewelddadige dood van een jonge vrouw Nadine (20 jaar), drie jaar na de moord geschreven door haar moeder. De eerste helft van het boek gaat over het leven en de dood van Nadine en over het liefdevolle en zorgzame gezin en de familie waarin zij opgroeide. Moeder Wanda weet dit heel leesbaar te beschrijven, zodat je echt meevoelt en -leeft, maar het niet door een waas van tranen hoeft te lezen. Het tweede deel van het boek gaat over hoe het verder gaat en hoe iedereen de draad weer probeert op te pakken. De familie is actief in het uitdragen van het gedachtegoed van Nadine: doe iets tegen geweld tegen mensen en dieren. En dat doen ze o.a. middels de Nadine Foundation en het uitbrengen van een dvd met zang en dans, iets wat Nadine's lust en leven was. Verder is het gezin spiritueel ingesteld en ervaren zij tekenen van Nadine: lampen die plotseling aan en uit gaan, een cd die ineens een bepaald betekenisvol nummer begint te spelen. Ook is er aandacht voor het proces tegen de dader. Van alle kanten wordt de impact die de moord heeft op iedereen belicht. In het midden van het boek is een fotokatern opgenomen. Ondanks het drama waarover het gaat, is het boeiend om het hele verhaal achter een krantenbericht te lezen. Ik wens Nadine's ouders en vooral haar zus alsnog alle sterkte!
Geschreven bij: Mam, ik bel je zo terug
- Meeslepend verhaal
Een ongelooflijk, indrukwekkend boek dat je vanaf de eerste blz in zijn greep houdt. Erg mooi geschreven door Wanda (moeder). Je lijkt haar gevoel mee te beleven (zeker als je zelf ook tienerdochters hebt). Ik heb erg veel respekt voor de manier waarop het hele gezin dit drama probeert een plaats te geven. De liefde voor hun dochter / zus is goed te voelen door de manier waarop er over haar geschreven wordt en door de bijgevoegde foto's. Helaas is het boek waargebeurd, en als waarschuwing voor iedereen die hiermee te maken kan krijgen....Jaloezie van een vriendje. Verschrikkelijk dat dit soort laffe moorden nog steeds plaats vinden.
- Spannend
- Meeslepend verhaal
- onbeschrijfelijk
Toen ik dit boek kocht, had ik niet kunnen weten hoe dit drama ooit te verwerken moet zijn. Zo aangrijpend geschreven door de moeder van Nadine zelf. De moord op Nadine is dusdanig dat je het gevoel had dat je tijdens het lezen bij het gebeuren aanwezig was. De woorden over de moord zoals verschrikkelijk, erg of vreselijk is nog te zacht uitgedrukt. Ik heb het boek met de rillingen op mijn rug gelezen en als ik het even weg had gelegd kon ik alleen maar denken aan Nadine haar moeder. Kortom ik heb het ervaren als zeer moeilijk en zeer triest. Maar met volle respect naar de moeder van Nadine, haar vader en zus. Het zal je maar gebeuren.
Geschreven bij: Mam, ik bel je zo terug
- Meeslepend verhaal
Om zes uur het boek gepakt . Om half 10 had ik het boek uit!!!! Het pakt je vanaf de eerste bladzijde!!!!!!
Geschreven bij: Mam, ik bel je zo terug
- Meeslepend verhaal
Het is een heel mooi aangrijpend boek, ik kon niet stoppen met lezen terwijl af en toe de tranen me over het gezicht liepen. Het is echt een aanrader en wat heb ik bewondering voor de ouders en zus die het heel zwaar (begrijpelijk) hebben en dan toch zo sterk samen verder gaan.
Kies gewenste uitvoering
Bestellen en betalen via bol
Prijs inclusief verzendkosten, verstuurd door bol
Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via Boek & Thee















