Oei, ik groei! de 10 sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby

Hetty van de Rijt

Oei, Ik Groei!

Taal: Nederlands

Afbeeldingen
Oei, ik groei!
Oei, ik groei! - back cover
Hetty van de Rijt
Co-auteur:

Xaviera Plooij

NederlandsHardcover978902155820214 oktober 2014376 pagina's
Hetty van de Rijt

Hetty van de Rijt

Hetty van de Rijt (1944) en Frans Plooij staan internationaal bekend om hun baanbrekende onderzoek op het gebied van de mentale ontwikkeling van baby's. Samen ontdekten ze dat de mentale ontwikkeling van baby's in sprongen verliep en dat deze sprongen op gezette tijden gemaakt worden. Wetenschappelijk is aangetoond dat de door Van de Rijt en Plooij ontwikkelde aanpak positieve effecten heeft op de ontwikkeling van het kind en hun gezondheid. Oei, ik groei! is al jaren een wereldwijde bestseller. Ook schreven zij In de ban van het kind.

Alles van Hetty van de Rijt

Samenvatting

Elke baby is eens in de zoveel tijd hangerig, huilerig en humeurig. En elke ouder gaat op zo'n moment door een moeilijke periode. Oei, ik groei! laat zien waarom je baby zo is en helpt ouders deze periodes te voorspellen. Ze komen namelijk op vaste leeftijden terug; bij 5 weken, acht weken etc.
Als je eenmaal inziet dat op een hangerige periode en blije periode volgt en dat je kind dan bovendien iets nieuws kan en een ontwikkeling heeft doorgemaakt, geeft dat rust en vertrouwen

Productspecificaties

Inhoud

Taal
nl
Uitvoering
Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum
14 oktober 2014
Aantal pagina's
376
Illustraties
Met illustraties

Vertaling

Eerste Vertaler
Originele titel
Oei, ik groei! / de 10 sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby

Betrokkenen

Tweede Auteur
Verteller
Hoofdillustrator
Hoofduitgeverij

Informatie over de fabrikant

Fabrikantgegevens
De informatie van de fabrikant is momenteel niet beschikbaar.

Overige kenmerken

AI-gegenereerd
Nee
Editie
1
Extra groot lettertype
Nee
Kookboek
Nee
Primaire Productiemaatschappij
Ede etc : Zomer & Keuning cop
Product breedte
177 mm
Product hoogte
30 mm
Product lengte
248 mm
Studieboek
Nee
Verpakking breedte
177 mm
Verpakking hoogte
34 mm
Verpakking lengte
250 mm
Verpakkingsgewicht
940 g

EAN

EAN
9789021558202

Productveiligheid

Verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU

Reviews

Gemiddeld 4,3 van de 5 sterren uit 348 reviews
Tevreden
28 januari 201140-49 jaarEmmenHeeft dit artikel gekochtMimamoetje

Geschreven bij: Oei Ik Groei

  • Volledig

    Niemand mag verwachten dat er een handleiding voor zijn kind bestaat. Ik was eigenlijk fel tegen op het sprongen verhaal. Vond dat allemaal maar vaag. Toch bleek ik steeds op het woord sprong uit te komen als onze zoon weer eens iets minder prettig in zijn velletje zat. Dus na 9 maanden alsnog het boek besteld en warempel ik las bekende dingen. Denk niet dat je alles letterlijk moet nemen. Dat moet je immers bij niks, zelfs niet op het consultatiebureau..... Het heeft bij mij wel onzekerheden weggenomen en vind de "moeilijkere periodes" van onze zoon toch opeens een stuk luchtiger om mee om te gaan. Conclusie: Voor mij doet het boek het best goed en ben er tevreden mee.....

    Verschrikkelijk
    20 augustus 201430-39 jaarhoofddorpMartijnN37

    Geschreven bij: Oei, ik groei!

    • leuke kaft
    • Moeilijk leesbaar
    • Achterhaald
    • Onoverzichtelijk
    • Niet volledig
    • alleen op moeder toegeschreven
    • vader komt nauwelijks in beeld
    • gaat alleen over moeder en kind

    In een woord verschrikkelijk boek om te lezen. Veelal negatieve ervaringen van moeders, die alleen maar meer stress opwekken voor de nieuwe moeder. Het boek is daarnaast alleen maar gericht op moeders, het woord vader komt er alleen in voor om te zeggen dat deze de moeder de ruimte moet geven. Sorry maar als Toekomstige vader heb ik dit boek nuttig gebruikt door het te bewaren voor de koude winternachten in de openhaard wel te verstaan.. Mijn vrouw raakte meer gestressed door alle negatieve verhalen en ik gefrustreerd omdat er alleen over de baby en de moeder gesproken wordt. Ik zou zeggen in een goed huishouden doen beide ouders hun bijdrage. Ik ben degene die 's nachts uit moet zodat mijn vrouw kan rusten, en in het weekend zal ik de baby meer verzorgen zodat mijn vrouw wat rust heeft en ik ook vollop kan genieten van die kleine glimlach en de poepluiers :)... Nee triest boek en niet nuttig, volledige afrader.

    Achterhaalde theorie
    14 juni 201540-49 jaarRotterdam PizzaMannetje
    • lekker vlot geschreven
    • mooie layout
    • Achterhaald
    • misleidend

    Dit boek is goed geschreven en ziet er van buiten mooi uit. Maar helaas is de theorie van groeisprongen achterhaald. Plooij werd zelf ontslagen als professor omdat hij vast bleef houden aan zijn theorie over groeisprongen, alhoewel dit door zijn eigen student (De Weerth, inmiddels professor) werd ontkracht. Zoals een ex-collega van Plooij in De Volkskrant zei "In de wereld van de ontwikkelingspsychologie is er niemand meer die hem serieus neemt". Baat het niet dan schaadt het niet toch? En wat kan het nou voor kwaad? Wel, de ontwikkeling van baby's verloopt niet in voorspelbare sprongen. Als je baby niet aan de patronen van het boek voldoed, wordt je als ouder alleen maar onzekerder.

    Achterhaald en bizar
    22 juli 201430-39 jaarWandaD

    Geschreven bij: Oei, ik groei!

      • Achterhaald

      Wat een bizar en achterhaald boek is dit. De enige pagina waar wij af en toe naar keken was degene waar de 'sprongen' op de tijdslijn waren gezet. Verder vonden wij dat er heel veel herhaling in het boek zat, iedere 'sprong' weer. Verder waren de beschrijvingen van de ouders in het boek bizar, zo ver lopen die kinderen voor op de ontwikkeling van alle kinderen in mijn omgeving. Een kind van anderhalf dat zichzelf tekent?! Doe normaal! Ik vond het ronduit zonde van m'n geld, en de tijd die ik erin gestopt heb om het te lezen.

      Vond het een negatieve benadering van het kind, hoop blabla
      23 september 201140-49 jaarNijmegenMaarteniiiiiii

      Geschreven bij: Oei, ik groei!

      • leuk om te zien wat je kind zoal kan per maand

        Bij ons 1e kind las ik het boek met interesse en maakte ik me zorgen om wat allemaal zou gebeuren de komende maanden door het lezen van het boek. Nu 3 kinderen verder herken ik weinig uit het boek. Het boek gaat ervan uit dat kinderen steeds sprongetjes maken en dat dat niet altijd gepaard gaat met leuke periodes. Nou de ontwikkeling van onze kinderen ging ook soms met sprongetjes maar ik denk dat vooral de ouders zich sneller moeten aanpassen aan de kinderen die zich ontwikkelen. En dat de ouders de kinderen dan anders benaderen en daar dus op inspelen dan alleen maar toekijken en zeggen Oei die heeft weer last van een sprongetje... Leuk zijn de lijstjes van wat je kind zoal zou kunnen per maand maar goed die staan ook overal op internet. Ik zou een ander boek aan iemand kado doen of aan jezelf!

        Bericht aan alle pseudo-opvoedkundigen
        11 april 202130-39 jaarVoorschotenIkWeetHetBeterDenkIk

        Geschreven bij: Oei, ik groei!

        • Overzichtelijk
        • Praktisch toepasbaar
        • Heldere boodschap
        • Volledig

          Ik word er moe van dat er zoveel commentaar is op dit boek en de ouders die het wel een fijne leidraad vonden. Al dat gewauwel omdat mensen toevallig op Google vinden dat de theorie erachter door vakgenoten van de schrijvers wel eens in twijfel is getrokken. Ten eerste: in de wetenschappelijke wereld is zo’n polemiek geheel normaal. Wetenschappers halen elkaars onderzoek zo vaak onderuit. Niet gevrijwaard van enige jaloezie, uiteraard. Zijn net echte mensen :) Ten tweede: fysiotherapie is ook nog nooit wetenschappelijk bewezen. Betekent dit dat het niet werkt? Of dat mensen elkaar aanspreken op hun ‘geloof’ erin? Waarom dan bij dit boek wel? Als laatste: wanneer een opvoedboek als doel heeft inzicht en begrip te kweken, dan kan het toch geen kwaad? Stel, jij vindt het onzin, waarom dan die heftige reacties naar ouders die er wel iets aan hebben? Dit boek predikt geen straf of andere gevaarlijke dingen voor kinderen. Het geeft enkel ouders wat rust: ik ben niet alleen, dit hoort erbij, het komt goed. Gun mensen die rust en houd op met je enkele Google-search om ‘de waarheid’ te zoeken en te verkondigen.


          Kies gewenste uitvoering

          Kies je uitvoering
          Prijsinformatie en bestellenDe prijs van dit product is 17 euro en 95 cent.
          Op voorraad
          Voor 23:59 uur besteld, dinsdag in huis
          • Bestellen en betalen via bol

          • Prijs inclusief verzendkosten, verstuurd door bol

          • Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk

          • 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol

          • Wettelijke garantie via Vooruitgang Boeken

          Bekijk retourvoorwaarden

          Bekijk extra partnervoorwaarden

          Bekijk ook eens

          Oei, ik groei! - Oei ik groei!

          Van baby tot peuter

          GROOTS - over zwanger, bevallen en moeder zijn

          Oei, ik groei! - Hét zwangerschapshandboek

          Eten voor de kleintjes

          Anderen bekeken ook

          Oei, ik groei! - Oei ik groei!

          Morgen in huis

          Oei Ik Groei

          Oei, ik groei!

          Oei, ik groei!

          Oei, ik groei!

          Oei, ik groei! - Hét zwangerschapshandboek

          Morgen in huis

          Oei, ik groei!

          Bekijk de hele lijst

          Over de serie Oei, Ik Groei!

          Oei, ik groei! bestaat al meer dan 30 jaar en is hét merk waarop ouders kunnen terugvallen. Het Oei, ik groei!-basisboek werd geschreven door Hetty van de Rijt en Frans X. Plooij.

          OEI IK GROEI! JUBILEUM-EDITIE

          Oei Ik Groei

          Oei, ik groei!

          Meer uit de serie Oei, Ik Groei!

          Vaak samen gekocht

          Oei, ik groei! Speel- en doeboek

          Oei, ik groei!

          Makkelijk leven

          Baby in een droomritme

          Buskruit met muisjes

          Bekijk de hele lijst