Toen ik eindelijk durfde over hoe ik mijn huwelijk, huis en baan achter me liet en een gelukkiger leven veroverde
Samenvatting
Productspecificaties
Inhoud
Vertaling
Betrokkenen
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Reviews
- Spannend
- Meeslepend verhaal
- Goede verhaallijn
Ingekorte recensie: Wow wat een prachtig boek was dit. Ik heb het boek binnen een uur verslonden. Zo goed vond ik het boek. Het boek kent een meeslepend en spannende opbouw vandaar dat het voor mij niet mogelijk was om het boek opzij te leggen. Ik bleef maar doorlezen totdat ik het boek uit had. Maak ik ook niet vaak mee. Haar schrijfstijl was erg boeiend. Er waren zeker herkenbare en gemeenschappelijke momenten in het boek. Zoals karate en dat ze niet kan slapen omdat er iets leuks stond te gebeuren. Ik heb zelf jarenlang aan karate gedaan. Ik was heel blij dat een vrouw hier een boek over heeft geschreven. Vaak zie je toch dat mannen hierover schrijven. Dat het ook nog eens goed blijkt te zijn had ik helemaal niet verwacht. Ik heb op momenten echt gevoeld dat ik het meisje in het boek was. Je ziet vaak dat vrouwen in een relatie/huwelijk voor hun partners en of kinderen kiezen. Ze kijken nooit naar zichzelf. Misschien heerst er ergens een taboe op het kiezen van je eigen geluk. Met dit boekje neemt Straver deze taboe weg. Toen ik dit boek uit had was het eerste dat in me opkwam: “Geluk komt pas je kant op als je er zelf voor kiest”. Ik denk dat veel vrouwen zich in haar gevoel zullen herkennen. Maar de echte stap maken lukt niet altijd. Als je echt wil weten wat kiezen voor geluk betekent dan moet je dit boek hebben gelezen. Ik zie dat Straver verandert van een schuchtere meisje naar een volwassene vrouw. Ik heb dit soort boeken gemist op de markt. Ik moet ook zeggen dat dit een van het beste boek is dat ik ooit heb gelezen. Een aanrader voor iedereen.
- Grappig
- Meeslepend verhaal
- Goede verhaallijn
Dit boek is heerlijk om te lezen. Geweldig hoe iemand de moed vind om haar eigen hart te volgen tegen de stroom en verwachtingen van anderen in. Met heel veel vaart en humor geschreven. Het verhaal pakt je vanaf de eerste bladzijde , het is eigenlijk veel te snel uit! Echt een boek om iemand cadeau te doen.
Lekker leesboek. Goed geschreven. Het is een verzameling van korte grappige verhaaltjes met een duidelijke rode draad door t boek. Grappig en menselijk.
Ik heb dit boek in één keer uitgelezen. Soms is het zo leuk om het levensverhaal te lezen van iemand die we niet kennen als bn-er. Om te zien hoe er een beweging en keuzes worden gemaakt om alles uit het leven te halen. Niet makkelijk, maar toch doen! Dat inspireert me. Bedankt voor dit verhaal en de inspiratie Chantal.
- levensecht
- openhartig
'Toen ik eindelijk durfde' is een boek dat heerlijk leest. Het is ontroerend openhartig waardoor je jezelf erg betrokken voelt bij hetgeen je leest. Zo kwam ik een aantal columns tegen waarbij ik alleen maar 'ja' aan het knikken was tijdens het lezen. Het was heel herkenbaar voor mij. Zoals in de column met de titel 'Voldoen' waarin de auteur de knoop doorhakt (eindelijk durft ze) en haar eigen weg gaat. Niet kunnen voldoen aan andermans verwachtingen kan je breken, maar wanneer je inziet dat het ook anders kan is het een nieuwe kans voor je. Zo zijn er meer momenten in haar leven geweest dat ze 'eindelijk durfde' om het roer om te gooien en geen energie meer te steken in dingen waar je geen invloed op hebt. Ook deze column 'Afgunst' was er een die uit mijn leven lijkt te komen. Chantal beschrijft in haar columns in duidelijke taal dat het goed voor haar was om haar hart te volgen, ook al wist ze niet wat de toekomst zou brengen. Dit is wat ze schrijft in haar column 'Bucketlist': 'De enige manier om dromen waar te maken, is dóén. Actie, actie, actie. In jezelf geloven en gewoon gaan. Niets meer en niets minder.' Het leven bestaat uit steeds weer dingen durven te doen. Dat heet groeien als mens. Deze verzameling van columns heeft me zeker geboeid en ik las het boek binnen een paar uur helemaal uit! Ook even genoteerd in mijn agenda (dagboek) dat ik het gelezen heb, want wie schrijft die blijft. Graag gelezen, Chantal!
- Meeslepend verhaal
Het boek leest lekker weg. Toen ik er in begonnen was wilde ik niet meer stoppen met lezen. De schrijfster vertelt over hoe ze keuzes maakte en voor zichzelf op kwam om steeds dichter bij zichzelf te komen. Hierbij straalt ze veel liefde uit naar haar omgeving.
Kies gewenste uitvoering
Prijs inclusief verzendkosten, verkocht door bol
Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via bol
Dag en nacht klantenservice
- Doordeweeks ook ’s avonds in huis























