Wat is haar naam?
Samenvatting
Productspecificaties
Inhoud
Betrokkenen
Informatie over de fabrikant
Overige kenmerken
EAN
Productveiligheid
Je vindt dit artikel in
Documenten
Reviews
Wat een prachtig verhaal is dit! Je wordt letterlijk meegezogen in het verhaal en met de personages. Thematiek van toen en nu! Ontroerend hoe Mathilda beschrijft dat de trauma s van haar oma haar in haar leven nog belemmeren. En hoe je hier inzicht in krijgt. Echt een aanrader!
Geschreven bij: Wat is haar naam?
- Vlot geschreven
- Zit vaart in het verhaal
- Te weinig diepgang
- Te weinig toegespitst.
Dit boek is vlot geschreven en leest gemakkelijk. Ik heb wel respect voor de auteur en hoe ze zichzelf neerzet in dit boek. Tegelijkertijd vind ik dat het het oppervlakkig blijft. Het gaat deels over heel heftige onderwerpen zonder dat die echt uitgewerkt worden. Te veel relatiegedoe zonder dat duidelijk wordt wat het met het thema te maken heeft. Teveel praatjes in de zin van 'wat wil je drinken? Koffie graag. Met melk en suiker? Nee liever zwart'. Ik had verwacht dat het thema van intergenerationeel trauma meer uitgewerkt zou worden en dat de moeder van de auteur meer als persoon zou worden neergezet, en ik mis meer over de relatie tussen moeder en dochter. De gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog en de gruwelijkheid van het lot van Joden worden aangestipt maar ook daar zou veel meer diepgang en samenhang kunnen zijn.
- Het boek laat je niet meer los.
- Het eerlijke levensverhaal.
Het thema is voor mij herkenbaar en de schrijfster heeft met haar boek inzichten gegeven waardoor ik nu pas weet waar sommige zaken vandaan komen. Heel knap gedaan. Ik heb het boek in 1 adem uitgelezen. Het is bijzonder te lezen hoe een oorlogstrauma door kan werken in het nageslacht zonder dat deze de oorlog heeft meegemaakt. Ik raad het boek dan ook ten zeerste aan, het is niet alleen mooi geschreven, maar wellicht kan het anderen ook helpen die worstelen met soms onverklaarbare zaken.
Kies gewenste uitvoering
Prijs inclusief verzendkosten, verkocht door bol
Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
30 dagen bedenktijd en gratis retourneren via mijn bol
Wettelijke garantie via bol
Dag en nacht klantenservice
- Doordeweeks ook ’s avonds in huis





















