Les vaches de Staline EBOOK Tooltip

Auteur: Sofi Oksanen
Taal: Frans
  • bol.com Kobo LeesappEbooks lezen is heel makkelijk. Na aankoop zijn ze direct beschikbaar op je Kobo e-reader en op je smartphone of tablet met de gratis bol.com Kobo app.

Sofi Oksanen

Sofi Oksanen (Finland, 1977) groeide op in Finland, maar kreeg via haar Estse moeder veel van de Estlandse cultuur mee. Ze studeerde literatuur aan de universiteit van Helsinki en tevens dramaturgie aan de kunstacademie.Haar derde romanZuivering werd in veertig talen uitgebracht en is verfilmd.Als de duiven verdwijnen verscheen in Finland in een eerste oplage van 100.000 exemplaren en stond maandeling op de bestsellerlijsten. Op bol.com vind je alle boeken van Sofi Oksanen, waaronder het nieuwste boek van Sofi Oksanen.

Samenvatting

Les ' vaches de Staline ', c'est ainsi que les Estoniens déportés désignèrent les maigres chèvres qu'ils trouvèrent sur les terres de Sibérie, dans une sorte de pied de nez adressé à la propagande soviétique qui affirmait que ce régime produisait des vaches exceptionnelles. C'est aussi le titre du premier roman de Sofi Oksanen, dont l'héroïne, Anna, est une jeune Finlandaise née dans les années 1970, qui souffre de troubles alimentaires profonds. La mère de celle-ci est estonienne, et afin d'être acceptée, cette femme a tenté d'effacer toute trace de ses origines, et de taire les peurs et les souffrances vécues sous l'ère soviétique. Ne serait-ce pas ce passé qui hante encore le corps de sa fille ?

Sofi Oksanen fait preuve d'une grande puissance d'évocation quand elle décrit les obsessions de ces deux femmes. Il y a la voix d'Anna qui tente de tout contrôler, son corps, les hommes, et le récit plus distant de la mère qui se souvient de la rencontre avec ' le Finlandais ', à Tallinn, dans les années 1970, sous un régime de terreur et de surveillance.

Lees de eerste pagina's

Nog geen reviews

Productspecificaties

Inhoud

Taal
Franstalig
Bindwijze
E-book
Verschijningsdatum
september 2011
Ebook formaat
Adobe ePub
Illustraties
Nee

Betrokkenen

Auteur
Sofi Oksanen Sofi Oksanen
Co-auteur
Sofi Oksanen
Uitgever
Stock

Lees mogelijkheden

Lees dit ebook op
Android (smartphone en tablet) | Kobo e-reader | Desktop (Mac en Windows) | iOS (smartphone en tablet) | Windows (smartphone en tablet) | Overige e-reader

EAN

EAN
9782234069633

Overige kenmerken

NUR code
350

Je vindt dit artikel in

Categorieën
Studieboek of algemeen
Algemene boeken
7 99
Direct beschikbaar
Verkoop door bol.com
Ebook
  • E-book is direct beschikbaar na aankoop
  • E-books lezen is voordelig
  • Dag en nacht klantenservice
  • Veilig betalen