Het beste restaurant van Italië de lekkerste reis aller tijden

• 9789044516128
  • 01 maart 2011
  • 251 pagina's

In 2010 maakt Dylan van Eijkeren een culinaire reis kriskras door het land van pasta, ham, buffelmozzarella en wijn. Hoewel eten centraal staat en er dagelijks een nieuwe culinaire uitspatting op de agenda komt, gaat het in dit reisboek vooral om de ontdekking van het échte Italië. Aan de hand van de lokale keuken onderzoekt Van Eijkeren de culturele en maatschappelijke verschillen tussen de Italiaanse regio’s. Het resultaat: een grappig, smakelijk en lichtverteerbaar maar literair getoonzet reisverhaal.

01 maart 2011
251

Dylan van Eijkeren
Sander van Vlerken
de Geus

1
124 mm
22 mm
200 mm
124 mm
22 mm
200 mm
285 g

9789044516128

Land
Italië
Regio
Zuid-Europa

Gemiddelde van 3 reviews
1
2
0
0
0
  • Een kwestie van smaak

• onderhoudend
    • humor

Auteur en verslaggever Dylan van Eijkeren (1967) maakte in 2010 een culinaire reis door Italië, op zoek naar 'het beste restaurant' in het land van pasta, ham, buffelmozzarella en wijn. In het land waar ongecompliceerd uit eten voor redelijke prijzen tot de normaalste zaak van de wereld behoort, blijkt het nog niet zo eenvoudig om het beste restaurant van het land te vinden. Zoals zo vaak was het doel slechts het middel om de tocht te kunnen voltooien, want alhoewel dagelijks 1-2 maal uit eten wel aardig klinkt, blijkt het na verloop van tijd toch een behoorlijke opgave voor de schrijver.
    Van Eijkeren schrijft soepel met een literaire noot, vermakelijk, met humor, onderhoudend, en door de korte hoofdstukjes blijft de lezer geboeid. De Italiaanse 'machismo-cultuur' komt echter ook vaak aan de orde als het gaat om de vrouwen c.q. vriendinnen die hij tijdens zijn zoektocht ontmoet. De beschrijvingen van hun vorm en zijn gevoelens daaromtrent doet mijns inziens wat afbreuk aan de inhoud van het boek en dat was niet nodig geweest. Rest de vraag of de auteur het beste restaurant van Italië gevonden heeft... lees en ontdek!

2
    0
  • Een kwestie van smaak