• 9789021804552
  • 21 januari 2011
  • 126 pagina's
  • EPUB met digitaal watermerk
  • Je leest ebooks gemakkelijk op je Kobo e-reader, of op je smartphone of tablet met de bol.com Kobo app. Let op! Ebooks kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden.

Susan Hill

Susan Hill is een zeer veelzijdige Engelse auteur: ze schreef korte verhalen, kinderboeken en non-fictie, maar werd vooral bekend vanwege haar literaire romans, Susan werd bekroond met de Somerset Maugham Award en met de Whitbread Award en stond op de shortlist voor de Booker Prize en de Teakstons' Crime novel of the year. Haar verhaal The Woman in Black wordt al zeventien jaar in Londen als toneelstuk opgevoerd. Op bol.com vind je alle boeken van Susan Hill, waaronder het nieuwste boek van Susan Hill.

Tijdens een bezoek aan zijn vroegere mentor van de universiteit van Cambridge krijgt Oliver een vreemd verhaal te horen. Zijn mentor vertelt hem de mysterieuze en ongelooflijke geschiedenis van het Venetiaanse schilderij dat in een donkere hoek van zijn werkkamer hangt. De geheimen van het doek zetten onvermoede en kwaadaardige krachten in werking... Susan Hill is schrijver en literair criticus. Ze is een fenomeen in Engeland vanwege haar meesterlijke griezelverhalen. Voor haar romans en literaire thrillers ontving ze diverse prijzen. www.susan-hill.com

E-book
21 januari 2011
126
Ebook Formaat
EPUB met digitaal watermerk

Susan Hill
Tweede Auteur
Susan Hill
Luitingh-Sijthoff

Yolande Ligterink
Originele titel
The Man In The Picture

Lees mogelijkheden

Lees dit ebook op
Android (smartphone en tablet) | Kobo e-reader | Desktop (Mac en Windows) | iOS (smartphone en tablet) | Windows (smartphone en tablet) | Overige e-reader

1
124 mm
13 mm
200 mm

9789021804552

Ebook

Gemiddelde van 7 reviews
2
2
2
1
0
  • Griezelnovelle

Goed gedoseerde, sfeervolle vertelling, die op koude winteravonden het best tot zijn recht komt. Want op zo’n avond luistert Oliver in Cambridge bij een knapperend haardvuur naar zijn oude mentor en professor, die vertelt over de geschiedenis van een laat 18e-eeuws schilderij dat bijna onzichtbaar tussen twee boekenkasten hangt. Hij kocht het ooit op een kunstveiling. Het doek is een gedetailleerde massascène tijdens het carnaval in Venetië waarin van alles gebeurt.
    Susan Hill beschrijft het schilderij keer op keer vanuit het perspectief van verschillende personages, die er onverklaarbare, verontrustende details in ontdekken. Schijnbaar tijdloos griezelrelaas door vier vertellers, die telkens een verhaal in een verhaal vertellen. Na afloop is duidelijk dat op dit schilderij een vloek rust voor wie het bezit, maar niet altijd… Er resteerden zoveel vragen dat deze lezer er opnieuw in is begonnen. Ook leuk voor een leesclub.

2
    0
  • Meer E boeken

En makkelijk en spannend boek om te lezen.
    Ik hoop dat er meer digitale boeken komen ,want het is zo makkelijk en niet zo zwaar in je koffer

1
    0
  • Griezelen!

een spookvertelling in de trend van Edgar Allan Poe...

0
    0
  • Griezelige Schilderijen

• Goed plot

Ik heb het boek in eerste instantie in een opwelling gekocht, en had ervoor nog nooit iets van Susan Hill gelezen. Ik las het boek in bed voor het slapengaan, en heb het niet één keer neergelegd. Van begin tot eind sterk en spannend. De personages komen tot leven en grijpen je aan. Het boek blijft je bij, of je wilt of niet.

0
    0
  • goede prestatie!

Susan Hill weet echt heel goed spanning te creëren en dat allemaal toch in een kort tijdsbestek. Het boekje heeft namelijk maar 126 pagina’s, maar het verhaal heeft meer diepgang dan je zou verwachten. De personages en de verhaallijn zijn duidelijk beschreven en de spanning is van kaft tot kaft voelbaar. Ik las dit boekje ’s avonds laat en toen ik naar bed ging heb met afgewende ogen langs onze schilderen gelopen. Zo erg zat de spanning er nog bij me in en dat vind ik echt een prestatie voor zo’n kort verhaal!

0
    0
  • Het Venetiaanse Masker

Het boek vertelt het verhaal van een mysterieus schilderij via verhalen van de verschillende personages. Oliver bezoekt zijn oude professor van de universiteit zoals hij wel vaker doet maar ditmaal voelt het anders. De professor is meer gespannen en wil iets vertellen. Zo begint zijn eerste verhaal over het schilderij namelijk hoe hij het in zijn bezit gekregen heeft en hij laat al wat blijken dat er iets mis is met het schilderij.
    Het hoofdpersonage maakt dan zelf wel wat vreemde momenten en verschijnselen mee. De prof doet dan zijn tweede verhaal waar over een vrouw die haar verhaal doet. Hieruit blijkt dat die vrouw haar man vermist is en vast zit in het schilderij. Hoe het dan verder gaat moet je zelf lezen.

Mijn grootste probleem met het verhaal is de zeer trage opbouw. Dit is deel van het genre maar toch voelde het op de een of andere manier trager in dit boek dan elders. Dit komt waarschijnlijk door mijn tweede grootste probleem en dat is dat het verhaal grotendeels opgebouwd is uit flashbacks/verhalen van andere personages. Hierdoor voel ik minder spanning aangezien dit al is gebeurd.
    Het boek is wel zeer goed geschreven en de stijl past perfect van de genre, het is spannend geschreven en er is veel aandacht voor details. Het verhaal neemt ook wel een aantal leuke wendingen die niet voorspelbaar waren maar ook niet uit het niets kwamen. Hoewel er wel wendingen waren werd ik toch niet meegesleept in dit verhaal en boeide het me weinig. Dit is grotendeels persoonlijke voorkeur en het feit dat het boek niet was wat ik verwacht had. Er zit ook weinig tot geen humor in dit boek, hoewel dit niet noodzakelijk is wou ik dit toch vermelden voor mensen zoals mij die het leuk vinden als boeken hun zelf niet te serieus nemen.
    Zoals ik eerder al zei was het gebruik van verhalen om een groot deel van het verhaal te vertellen een van mijn grootste problemen omdat je uit het verhaal gesleept wordt en alle spanning is dan weg want die verhalen zij al gebeurd. De flashbacks/verhalen waren ook veel te lang. Het tweede verhaal was een verhaal in een verhaal en was denk ik bijna 30 pagina's lang. Dit is enorm lang vind ik voor een boek dat +- 120 pagina's is.
    Natuurlijk is verre van alles in dit boek slecht. De personages zijn interessant en goed geschreven. Het concept van het verhaal is goed verwezenlijkt en de schrijfster kan een zeer gedetailleerd beeld scheppen met weinig woorden en vertelt een volledig verhaal met alle element in een kort boek.

Over het algemeen was het een goed boek met een leuke schrijfstijl en een goed mysterie maar het was niet voor mij. Ik zou het zeker aanraden als het verhaal je aanspreekt of als je al eerder boeken van deze schrijfster gelezen had en dit boek je intrigeert.

0
    0
  • griezel

flauw niet erg interessant noemt men dit griezel?
    sorry hoor maar een schilderij dat vervloekt is en tot leven komt heb er twee dagen overgedaan om het uit te lezen spanning niets dacht deze moet ik eens lezen maar het is gewoon te braaf om door te gaan als kategorie griezel.

0
    1

Waarom een wereldbollabel?