De parasympathicus de paradijsvogel tussen je oren

De parasympathicus

• 9789087592394
  • 30 december 2011
  • 455 pagina's

Agnes van Enkhuizen

In haar gedrevenheid om verbanden te leggen en antwoorden te vinden op vragen over de evolutie van de mens, evenals de oorzaak en doel van het leven, bestudeerde ze diverse wetenschappelijke gebieden: klassieke en huidige geneeskunde, wijsbegeerte, kosmologie, natuurkunde en filosofie. Ze heeft o.a. een opleiding tot verpleegkundige gevolgd en in de gezondheidszorg gewerkt. Vele jaren was ze actief kunstenaar en tekentherapeut. Daarna heeft ze als docent volwasseneneducatie diverse projecten opgezet en begeleid. In deze periode kwamen haar helderziende en heldervoelende vermogens sterk naar voren.

Autobiografische beschrijving van de ervaringen van de auteur en de daaruit voortgekomen praktische geneesmethoden met de mogelijkheid tot paranormale uitbreiding daarvan. Ondanks de uitgebreide medische terminologie kan de tekst toch door de onwetende lezer begrepen worden omdat de taal recht voor zijn raap is. Zodanig zelfs dat de mening van de auteur soms aardig kort door de bocht blijkt. Dit maakt het boek echter ook sympathiek. In haar eigen woorden vat ze dit boek samen als: 'Ik probeer met dit verhaal over mijn eigen leven en verworven inzichten te pleiten voor nieuwe wegen in de geneeskunde.' De parasymphaticus speelt daarbij een grote rol. Het zesde zintuig is de intuïtie. Met het zevende zintuig kunnen kosmische waarheden waargenomen worden. Het boek bevat ook veel informatie over haar paranormale waarnemingen en beschrijft gevallen uit haar praktijk. De auteur schreef samen met Pieter Langedijk al zestien eerdere boekjes over haar geneesmethoden

De auteur Agnes van Enkhuizen toont aan, dat het verhaal van Adam en Eva en de zondeval een symbolisch verhaal is over de evolutie van de mens via de ontwikkeling van het brein. 'De parasympathicus', is een informatief en revolutionair document over de evolutie van de mens en de bijzondere rol van de zenuwcentra in de hersenstam, die de ziel als een paradijsvogel herbergen. Ze toont aan, dat de mens een wandelende radio-ontvanger en -zender is en permanent met de hele wereld en de kosmos in contact is. Ze legt uit, dat het zenuwstelsel, neurotransmitters en fotonen, de boodschappers zijn tussen lichaam en ziel. Het bestaan van een God is dichterbij gekomen door haar nieuwe inzichten over de werking van het zenuwstelsel en het bewustzijn. Authentiek: Agnes van Enkhuizen heeft baanbrekend werk verricht door een integratie te maken van vele wetenschappen en haar visionaire en helderziende vermogens, waardoor zij de mens weer een centrale plaats kan geven in het geheel. Ze beschrijft haar ontdekking, dat lichaam en ziel tijdens de geboorte vaak niet goed samenkomen met als gevolg vele psychosomatische ziekten; ze heeft dit kunnen herstellen door haar vinding: het resetten van het autonome zenuwstelsel. Zij geeft diepgaand inzicht in de werking van het zenuwstelsel en de communicatie tussen lichaam en ziel en op welke wijze deze het lichaam als instrument gebruikt om zichzelf tot expressie te brengen. Ze geeft inzichten over oorzaak en gevolg van het ontstaan van vele ziekten. Ze geeft adviezen en bespreekt naast de rol van de ouders en de eigen verantwoordelijkheid, ook de sociale, maatschappelijke en politieke effecten op de gezondheid van de mens. Het boek is een pleidooi voor meer bewustwording over de evolutie van het leven, de mens zijn kosmische verleden en de ongekende mogelijkheden van zijn bewustzijn. Agnes van Enkhuizen legt uit, hoe het zelfgenezend vermogen van de mens werkt en de bijzondere de rol, die de parasympathicus speelt in de relatie tussen lichaam en ziel, en het ontstaan van vele ziekten. Echte genezing is alleen maar mogelijk, als 'de ziel' weer zijn rechtmatige plaats krijgt in de geneeskunde. In haar gedrevenheid om verbanden te leggen en antwoorden te vinden op vragen over de evolutie van de mens, oorzaak en doel van het leven, bestudeerde ze diverse wetenschappelijke gebieden: klassieke en huidige geneeskunde, wijsbegeerte, kosmologie, natuurkunde en filosofie. In de afgelopen dertig jaar heeft zij duizenden volwassenen en kinderen met succes behandeld. Zij heeft na dertig jaar onderzoek, studie en het behandelen van de meest uiteenlopende ziekten bewezen, dat 80% van klachten en ziekten zonder medicijnen genezen kunnen worden. Haar streven is om aan te tonen, dat de meeste mensen, maar ook artsen niet weten, dat veel mensen een alarmstress hebben. Het autonome zenuwstelsel speelt een hoofdrol in het ontstaan, maar ook in het genezen van ziekten. We kunnen daarom alleen maar preventief en genezend behandelen, als we daarover meer kennis van zaken hebben. Haar meest recente boeken hebben als titel 'Het zevende zintuig','Medica Natura' en 'Orgaanpsychologie'.

30 december 2011
455

Agnes van Enkhuizen