Een nieuw perspectief het leven na een beenamputatie

• 9789490737009
  • 21 april 2012
  • 226 pagina's

Henk Schouten

Henk E. Schouten studeerde godsdienstwetenschappen aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Hij was twintig jaar intensief betrokken bij de interreligieuze dialoog voor de vrede. 'Door de ogen van de ander kun je ook jezelf leren kennen.' Hij is studentenpredikant in Leiden en doceert levensbeschouwing aan een pabo. Op bol.com vind je alle boeken van Henk Schouten, waaronder het nieuwste boek van Henk Schouten.

Een Nieuw Perspectief - Het leven na een beenamputatie Dit boek is een inspiratieboek, een ervarings-deskundigen boek, een kunstminnaars boek, een boek dat laat zien hoe je om kunt gaan met tegenslag en beperkingen. Het gaat over hoe lichaam en geest samenwerken, over hoe deze samenwerking ongekende krachten kan losmaken. Krachten, die het leven een heel andere wending kunnen geven. Een positieve wending, die het gevolg is van een weg te gaan, die iedereen kan gaan, als je maar bereid bent om die eerste stap te zetten. Gewoon doen! Dit boek begint met een terugblik op de aanloop richting mijn operatie. Een tijd waarin ik steun vond in het schrijven van e-mails aan mijn familie en vrienden. Het is bovendien een weerslag van mijn dagboek, waarin ik na mijn amputatie schreef en tekende. In dit boek staan schetsen die ik later in een serie van twintig schilderijen heb uitgewerkt. Het boek is mijn verhaal. Een verhaal dat verder gaat na een ingrijpende verandering aan mijn lichaam met de nodige gevolgen. Als ik hiermee andere mensen de inspiratie geef om door te zetten, is mijn missie geslaagd. Henk Schouten

21 april 2012
226

Henk Schouten