• E-book
  • 9789048313266
  • 17 maart 2016
  • 228 pagina's
  • EPUB met digitaal watermerk
  • Je leest ebooks gemakkelijk op je Kobo e-reader, of op je smartphone of tablet met de bol.com Kobo app. Let op! Ebooks kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden.

Wanneer Marit Johansen haar detectivebureau 'Bureau MaRiT' opricht op het Rotterdamse Noordereiland, krijgt ze al snel met een aantal bijzondere zaken te maken. Ze ontmoet daarbij vreemde individuen, rijkelui met geheimen en een mysterieuze man. Op een dag roept een vriend bij de politie Rotterdam Rijnmond haar hulp in bij de vermissing van een meisje en dat leidt tot een emotionele zoektocht. Een aanvankelijk alledaagse opdracht over een zonderlinge buurman blijkt niet te zijn wat het lijkt. 'Het verdwenen kind' is een spannende detectiveroman: meeslepend en mysterieus met een vleugje romantiek. Ook de humor ontbreekt niet, waardoor het boek een geheel eigen stijl heeft, die menig lezer zal aanspreken.

E-book
17 maart 2016
228
Ebook Formaat
EPUB met digitaal watermerk

Esther Vermeulen
Bureau Bernards
Tweede Redacteur
Bureau Bernards
Veltman Uitgevers B.V.

Lees mogelijkheden

Lees dit ebook op
Android (smartphone en tablet) | Kobo e-reader | Desktop (Mac en Windows) | iOS (smartphone en tablet) | Windows (smartphone en tablet)

1

9789048313266

Serie
Bureau Marit
Ebook
Beschikbaar in Kobo Plus
Beschikbaar in Kobo Plus

Gemiddelde van 8 reviews
1
6
0
1
0
  • Mooie balans vrolijk en spannend moment

• Goed plot
    • Goed plot

Dit was het eerste boek dat ik van je gelezen heb en ik kijk uit naar het vervolg. Aanvankelijk moest ik wennen aan de ietwat naïeve Marit. Later in het boek vervaagde dat gevoel en bij de bezoekjes aan Norton Mak blijkt ze wel degelijk slim en inventief is. Sommige personages vertonen vreemde trekjes, maar dat vond ik juist leuk en het past prima binnen het verhaal. Wat er voor mij uitsprong was de diepgang in de verschillende relaties. Vooral tussen Marit en Dix en de dynamiek tussen Marit en de moordenaar van haar vader (ben z'n naam even kwijt). Ik hoop dat die laatste terugkomt in een volgend verhaal, want daar is nog veel over te vertellen. Het boek heeft een mooie balans tussen neutrale, spannende, vrolijke en ontroerende momenten. Ik kijk uit naar het volgende boek, hopelijk hoeven we er niet al te lang op te wachten! Johan P

0
    0
  • Tijdverdrijf

• Voorspelbaar plot
    • Niet aansprekende personages
    • oppervlakkig
    • ongeloofwaardig
    • oppervlakkig
    • ongeloofwaardig

Prima als luisterboek tijdens de schoonmaak. Ik vind de schrijfstijl erg oppervlakkig, personages hangen van clichés aan elkaar en krijgen niet genoeg diepte. De toevalligheden in de verhaallijnen ligger er op een gegeven moment zo dik bovenop dat je je eraan gaat irriteren. De "cases" die Marit meemaakt zijn ook totaal ongeloofwaardig. Ik had vreselijke moeite om het boek uit te krijgen. De twee daarop volgende boeken ga ik dan ook graag missen!

0
    0
  • aanrader

is een relax en toch spannend boek

0
    0

• Goed plot
    • Goed plot

Ik vond je boek makkelijk leesbaar met leuke verrassende elementen. Zelf vind ik het altijd heerlijk als ik helemaal op kan gaan in een boek (dat het me pakt) en dat lukte bijvoorbeeld goed in het stuk waar ze kleine Bob vonden in de kelder en het stuk waarin de moeder van Maaike breekt en het ware verhaal naar boven komt. De mannelijke karakters van het boek vind ik ook goed neergezet vooral Jack. Ik kan de ergenis en de aantrekkingskracht bijna voelen haha. Dat het stukje met Dix en Jack openblijft vind ik goed gedaan want dat maakt nieuwsgierig naar een volgend deel. nou dat was hem dan................

0
    0
  • Leuk en spannend boek

• Goed plot
    • Goed plot

Marit is iemand die houdt van mysteries. Haar motto is dat er voor elke gebeurtenis, hoe merkwaardig ook, een verklaring moet zijn. Dit was dan ook de reden dat ze destijds haar eigen detectivebureau heeft opgericht. Bureau MaRit: Mysterie & antwoorden, Relatie & info-Team. Het team bestaat uit Marit en haar broer James. Voorheen was Marit politieagente, maar een drastische gebeurtenis heeft haar leven veranderd. Dankzij een kleine erfenis kon zij haar droom verwezenlijken, haar eigen detectivebureau. 'Niets is wat het lijkt en alles is precies zoals het is.' In Het verdwenen kind krijgt Marit al meteen met een aantal bijzondere zaken te maken. Zaken waar meer achter zit dan in eerste instantie wordt gedacht. Zaken die in elkaar overvloeien. De schrijfstijl is ietwat ingetogen, maar dit past goed bij het karakter van het hoofdpersonage Marit. Marit is een wat terughoudend persoontje, zeker als het om de liefde gaat. Marit en James hebben een hele hechte band en beiden worden zeer sympathiek neergezet. Het geheel is beeldend beschreven en gevoelens worden tastbaar gemaakt, zodat ik er een goed beeld bij kreeg. 'Rusteloos keek ze uit het raam en vroeg zich voor de zoveelste keer af waarom ze zich zo opgelaten voelde, een gevoel dat ze maar niet van zich af leek te kunnen schudden.' De zaken die Marit in behandeling heeft in Het verdwenen kind, lopen anders dan wordt verwacht; een plotselinge twist in de zaken geeft een andere kijk en zorgt voor wat extra spanning. Een detectiveroman dat mij deed denken aan diverse televisieseries zoals Baantjer of Bureau Raampoort, alleen nu geen rechercheur in de hoofdrol, maar een detective. En dan wel een vrouwelijke detective. Interessante zaken, leuke personages en een gemoedelijke spanning. Voor als je even geen zin hebt in zo’n pittige, gruwelijke thriller, maar gewoon even lekker wil ontspannen met een leuk en spannend boek. VrouwenThrillers.nl (Wendyw)

0
    0
  • Hartstikke leuk boek

• Goed plot
    • Goed plot

Net marit 1 uitgelezen, hartstikke leuk boek, lekker relaxt om te lezen en maakte ook emoties bij me los. Lex

0
    0
  • Geweldig leuk boek!

• Goed plot
    • Goed plot

Al sinds de jaren 80 spaar ik alle boeken in de Baanter serie, ik heb ze allemaal, en ineens is daar Bureau Marit bij gekomen Wat een geweldig leuk geschreven boeken. Heb ze inmiddels allemaal besteld en ja al verslaafd er aan. Heel leuk geschreven, spannend en nog een vleugje romatiek ook, nou ja wat wil je nog meer. Kan niet wachten tot het volgende deel uitkomt, ga ik zeker meteen bestellen. groetjes van een heel enthousiaste lezeres

0
    0
  • aanrader