High Returns from Low Risk A Remarkable Stock Market Paradox

• Engels
  • 9781119351054
  • 16 december 2016
  • 164 pagina's

If you lie awake at night worrying about your retirement, paying for your children's schooling or your general financial security, High Returns from Low Risk is your solution to a sound sleep. This unique wealth management guide is written by a fund manager who oversees billions of dollars in portfolio assets, and who wants to share his approach with individual investors, advisors, bankers and everyone interested in the stock market. Despite all the appeal exciting stocks have, his evidence-based strategy repeatedly proves low-risk stocks historically beat high-risk ones going back well over eighty years. By how much? Over eighteen times the returns!

Growing wealth doesn't have to be stressful, and it shouldn't be risky when you get High Returns from Low Risk

'The low-risk effect, that is the idea that historically, unlike many well-known theories, average return across stocks doesn't appear to go up with most standard measures of risk, is one of the most important ''anomalies'' in modern finance. Pim van Vliet is one of the pioneers in studying this effect and using it to improve investor portfolios. Anyone interested in systematic equity investing should carefully read this important book.'
Clifford S. Asness, Founder, Managing Principal and Chief Investment Officer at AQR Capital Management, USA

'Pim van Vliet's experience as one of the pioneers of low-volatility investing gives him unique insight into one of the most fascinating economic anomalies of our time. The idea that risk, properly defined, generates a positive return, is one of those ideas that becomes even more profound when we learn it is not true. There is no cosmic risk karma that pays people for taking risk, and this book will help people understand what types of investment risks generate premiums, and which will actually cost you money.'
Eric Falkenstein, Author of The Missing Risk Premium: Why Low Volatility Investing Works, USA

en
16 december 2016
164

Pim van Vliet
Tweede Auteur
Jan de Koning
Co Auteur
Jan de Koning
Onbekend

146 mm
18 mm
221 mm
135 mm
21 mm
223 mm
526 g

9781119351054

Engels

Gemiddelde van 15 reviews
13
2
0
0
0
  • Dit verhaal zou iedere belegger moeten kennen

Beleggingen met een hoger risico leveren gemiddeld genomen ook een hoger rendement op. Voor die theorie zijn Nobelprijzen uitgedeeld, en al meer dan vijftig jaar wordt dit gedoceerd aan universiteiten over de hele wereld. Een grondige analyse van de data vertelt echter een ander verhaal: aandelen met een hoog risico leveren gemiddeld genomen helemaal geen hoger rendement op, of zelfs een lager rendement, terwijl aandelen met een laag risico juist marktconforme of zelfs betere rendementen opleveren. Pim van Vliet is één van de pioniers op dit vlak, en brengt zijn inzichten al meer dan tien jaar succesvol in de praktijk bij een bekende vermogensbeheerder. In dit boek maakt hij de grootste beleggingsparadox toegankelijk en inzichtelijk voor een breed publiek. Daarmee is het boek een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in beleggen en die beter wil begrijpen hoe financiële markten werken, en welke rol menselijk gedrag daarbij speelt.

14
    0
  • Wijsheid voor beginners en professionals

Ik ben goed bekend met de financiële sector en beleggen en had voor het lezen van het boek het verhaal over 'low volatility' beleggen al verschillende keren gehoord. Toch vielen door het lezen van het boek 'High returns from low risk' een aantal zaken pas echt op z'n plaats. Het leest makkelijk, is tegelijk degelijk onderbouwd, en maakt de soms complexe wereld van financiële markten, verrassend eenvoudig te begrijpen. Het boek is daarnaast ook inspirerend en praktisch. Als lezer wil je meteen aan de slag en daar worden ook duidelijke handvatten voor aangereikt. Geschreven door de absolute expert op dit vlak en een echte aanrader voor zowel de doorgewinterde professional als de beginnende privé belegger.

14
    0
  • “Uitstekend instructief boek op het terrein van beleggen”

De schrijvers geven op een heldere manier uitleg over de theorie van beleggen in het algemeen en hoe winst te maken zonder grote risico's te lopen in het bijzonder. Voor beleggers en startende beleggers een prima basis voor verstandig investeren in aandelen c.a. Ondanks de Engelse taal prima te lezen maar het zou mij niet verbazen wanneer, gelet op de inhoud, ook nog wel eens in de Nederlandse taal een uitgave zal verschijnen.

6
    0
  • Intelligent beleggen met laag-risico aandelen loont

De beste definitie van beleggen is van Benjamin Graham in zijn boek The Intelligent Investor: "Een beleggingsoperatie is er een die, na een grondige analyse, behoud van de hoofdsom en een passende vergoeding geeft. Operaties die niet voldoen aan deze voorwaarden zijn speculatief." Het boek High Returns from Low Risk, over laag-risico beleggingen die nog steeds aantrekkelijke aandelenrendementen behalen, voldoet perfect aan deze definitie. Het gaat over ‘evidence-based’ beleggen (grondige analyse), het behoud van aandelenkapitaal door te beleggen in laag-risicoaandelen (behoud van hoofdsom) en verrassend hoge rendementen (passende vergoeding).

Dit boek brengt beleggen terug naar de kern en houdt het eenvoudig. Het advies: concentreer u op die zaken waarop u als belegger de meeste invloed hebt, zoals de belangrijke aandelenrendementscomponent inkomen (de totale opbrengst van dividend en inkoop van eigen aandelen) en het beperken van risico. Al met al resulteert dit in conservatieve aandelenbeleggingen die uw vermogen gestaag laten groeien en u een goede nachtrust geven.

Om hiervan echt te profiteren moet u geduldig te zijn, gericht zijn op de lange termijn en het karakter hebben om door dik en dun vast te houden aan deze conservatieve aandelen. Dus, gedraag uzelf als belegger (er is niets mis met langzaam rijker worden), en niet als een speculant (gaan voor de snelle winst maar ook het risico lopen op verlies van uw kapitaal). Het veertiende hoofdstuk "The Biggest Victory of All" houdt u op het juiste spoor en ik adviseer elke belegger dan ook om dit met extra aandacht te lezen.

5
    0
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware...

Een zeer lezenswaardig en leerzaam boek.
    Duidelijk en begrijpelijk.
    Hierin volgen we de zoektocht van de schrijver op een eerlijke manier weergeven, in de complexe wereld van beleggen.
    Valkuilen, risico's en rendementen worden middels leuke anekdotes en tekeningen uiteengezet.
    De aankoop- en de hierin aangereikte kennis van dit waardevolle boek zal zeker weinig risico en een beter inzicht,
    alsmede een hoger rendement opleveren voor elke beginnende - en gevorderde belegger.
    Conclusie: Wellicht zal de investering in de aankoop van dit boek voor u het begin worden van een succes story.

5
    0
  • Beleggen: van theorie naar praktijk

Dit boek is een must voor iedereen die op toegankelijke wijze meer wilt weten over beleggen. Inzichten uit de academische literatuur worden op heldere wijze beschreven, zodat ook degene die geen technische achtergrond heeft het betoog goed kan volgen. De conclusies die dit boek staan beschreven zijn zeer verrassend en wijken af van de gangbare beleggingsleer. Het boek geeft tot slot goede tips om de theorie in de praktijk te brengen. De aanschaf van het boek is een investering die zichzelf snel zal terugverdienen.

4
    0
  • interessant en begrijpelijk

interessant boek over beleggen en stap voor stap uitgelegd dat je juist door minder risico te nemen toch goed rendement kan halen

4
    0
  • Fantastisch om cadeau te geven!

Erg interessant boek! Gaat over een beleggingsstrategie die niet veel wordt toegepast in de praktijk. Veel beleggers volgen een waardestrategie, maar het volgen van een low-risk strategie gaat tegen de intuïtie in. Interessant voor beleggers die nog niet met deze aanpak bekend zijn, maar ook zeker waardevol voor de belegger die hier wel al over gelezen heeft. Dit boek geeft het complete beeld: hoe je er het beste van kunt profiteren, maar gaat ook in op mogelijke verklaringen waarom de strategie bestaat. Leest lekker weg, grappig geschreven. Fantastisch om cadeau te geven aan een afgestudeerde/promovendus of aan een jarige leergierige belegger!

4
    0
  • Echt een aanrader voor beginnende en ervaren beleggers!

• leest heerlijk door
    • zeer leerzaam
    • goede tips & tricks
    • goede tips & tricks

De auteurs hebben het voor elkaar gekregen om jaren van academisch onderzoek zeer toegankelijk te maken voor beleggers en diegene die geïnteresseerd zijn in beleggen. In het boek wordt helder omschreven hoe de investment paradox tot stand is gekomen en hoe het in beleggingswereld toegepast kan worden.

Verder delen de auteurs hun ervaringen met zelf beleggen, de waarden en leuke praktische tips & tricks om zelf een portefeuille op te stellen.

Wil je de aanwezigheid van de paradox en de daarop gebaseerde strategie zelf testen? Via het boek en de website hebben de auteurs hun dataset en de toegepaste methodes met de lezers gedeeld!

Kortom, echt een aanrader voor beginnende en ervaren beleggers. Ik heb van het boek genoten!

4
    0
  • Aanrader!

'High Returns from Low Risk' is een vernieuwend perspectief op de relatie tussen risico en rendement. Het geeft een verfrissende blik op de aandelenmarkt en toont dat ook met een lager risico een goed rendement reëel kan zijn. De toegankelijke uiteenzetting van een 'evidence based approach', de praktische toepasbaarheid en sprekende anekdotes maken dit boek een absolute aanrader.

4
    0

De prijs van dit product is 14 euro en 99 cent.