Geluk bij een Ongeluk Ebook Tooltip

• 9781370637706
  • 11 februari 2017
  • Epub zonder kopieerbeveiliging (DRM)

Wendy Brokers

Wendy Brokers ging na haar studie aan de slag als verpleegkundige, maar bleef geïnteresseerd in schrijven. In 2017 debuteerde ze met de feelgoodroman Geluk bij een ongeluk. Inmiddels zijn er al vele populaire boeken in het feelgoodgenre van haar hand verschenen. Ook haar new adult-serie werd lovend ontvangen. Brokers schrijft ook YA-boeken: De laatste halte (2018) en Schuld (2024).

In Geluk bij een Ongeluk weigert Suus Versluis de gevolgen van een tragisch ongeluk te accepteren. Haar onderlichaam werkt misschien niet meer, haar afweermechanisme des te beter.

Jacco Reehorst lijkt de zoveelste hulpverlener die haar wel even zal helpen. En als er iets is wat Suus niet wil, is het geholpen worden. Jacco blijkt zich echter niet zo maar uit het veld te laten slaan door Suus' gedrag en sarcastische opmerkingen. Integendeel. Zijn gevoelens voor Suus liggen dieper dan zij kan weten. En hij doet er alles aan om haar te bewijzen dat haar handicap voor hem geen beperking is.

Suus is nooit bang geweest voor intimiteit, maar nu heeft ze gelijktijdig te dealen met een sexy man en een onderlichaam dat niet werkt. De ontdekkingsreis waarop Jacco haar meeneemt, leert Suus dat ze in staat is meer te voelen dan ze ooit voor mogelijk hield.

Geluk bij een ongeluk is een sexy liefdesverhaal. Het is een verhaal over een aan een rolstoel gebonden cynicus tegenover een eeuwige optimist, een verhaal over accepteren tegenover veroordelen en vooroordelen. Een verhaal over vriendschap en vergeving. Maar bovenal is Geluk bij een Ongeluk een absoluut niet zoetsappig verhaal over liefde.

11 februari 2017
Ebook Formaat
Epub zonder kopieerbeveiliging (DRM)

Wendy Brokers
Olga Hoekstra
Tweede Redacteur
Olga Hoekstra
Co Redacteur
Chinouk Thijssen
Smashwords Edition

Lees mogelijkheden

Lees dit ebook op
Android (smartphone en tablet) | Kobo e-reader | Desktop (Mac en Windows) | iOS (smartphone en tablet) | Windows (smartphone en tablet) | Overige e-reader

9781370637706

Onderwerp of thema
Familie & Relaties

Gemiddelde van 16 reviews
9
7
0
0
0
  • Een heerlijk boek, moeilijk weg te leggen

• ik mis iets op het einde

Een prachtig boek over Suus en Jacco, niet waargebeurd maar zou zeker waargebeurd kunnen zijn. Een heerlijke feelgood boek, voor de liefhebberd van Jojo Moyes. Ontroerend, grappig en sexy. Enige minpuntje vond ik dat je op het einde wilt weten hoe het verder gaat, voor mijn gevoel houdt het ineens op en had er nog meer moeten komen. Daarom 4 sterren i.p.v. 5 sterren.

3
    0
  • Sexy met een handicap

Thriller schrijfster Suzanne (Suus) Versluis komt na een auto ongeluk terecht in een rolstoel met een incomplete dwarslaesie. Na op een harde manier te zijn afgedankt door haar ex trekt ze zich terug in het aangepaste huis van haar broer Evert die toch veel in het buitenland zit.
    Jacco Reehorst komt als fysiotherapeut in haar leven en raapt haar letterlijk en figuurlijk van de grond. Het blijkt zelfs dat ze elkaar een korte periode vroeger gekend hebben. Langzaam beginnen haar muren af te brokkelen.
    “Het leven heeft en geeft geen garanties, Suus, maar laat me je alsjeblieft tonen hoe mooi het nog kan worden. Hoezeer ik wil dat dit tussen ons slaagt.” (blz. 109)
    Maar ook Jacco heeft zijn trauma’s en problemen. Lukt het ze om samen een leven op te bouwen? Of blijken de obstakels toch te hoog te zijn….
    “Denk niet, ook maar één moment, dat ik niet begrijp hoe hoog die drempel voor je is, Suus. Ik wil hem alleen maar lager maken voor je.” (blz. 152)
    “Ook leven met een beperking is het waard om voor te leven…” (blz. 263)

Bij Geluk bij een ongeluk leef je vanaf het begin mee met de innerlijke strijd en gevoelens van Suus. Als dan ook nog die lekkere, spannende, sexy Jacco erbij komt wordt het alleen maar intenser. Samen gaan ze op ontdekkingsreis naar hun verleden, heden en toekomst, waarbij ze allebei af en toe diep moeten gaan in hun gevoelens. Op een realistische manier laat de auteur ook zien met welke vooroordelen rolstoelgebruikers te kampen hebben en welke obstakels ze moeten overwinnen om ook op wielen weer helemaal te kunnen genieten van het leven. Het enige nadeel is dat het verhaal vrij abrupt eindigt. Je wilt nog zoveel meemaken met Suus en Jacco dat het erg moeilijk afscheid nemen is van ze. Een mooie, intrigerende, sexy roman met een stuk rolstoel realiteit waar over het algemeen maar weinig mensen bij stil staan.

Mijn hartelijke dank aan uitgever Tinteling Romance voor het vooruitleesexemplaar!

3
    0
  • Absoluut een van mijn favorieten van 2017!

Wat heeft dit boek een indruk op mij gemaakt! Dat niet zo zeer alleen vanwege de broeierige liefde tussen Suus en haar rots in de branding Jacco, maar vooral vanwege het feit dat Suus weigert haar oude leven zomaar op te geven en het alsnog zo wil leven zoals zij dat wil, hoe dan ook. Deze sterke eigen wil komt heel sterk naar voren in het gehele verhaal, en is zo realistisch beschreven dat je als lezer soms de frustraties echt zelf kan voelen stromen door je hele lijf. Jij wel. En dat is nog een punt waarop ik even heb moeten slikken: wat als ik in dezelfde situatie zou zitten als Suus… zou ik dan net zo sterk kunnen zijn? Pfoe; ja, dit boek kwam echt goed binnen. Het is absoluut een van mijn favorieten van 2017!

Suus is een vrouw met een eigen wil. Ze is eigenwijs (en dat komt zowel in het echte leven als in het fictieve leven goed uit, aangezien ze sommige uitspattingen goed kan gebruiken tijdens het schrijven van haar boeken), maar het keert zich tegen haar als een ongeluk haar leven en haar lijf overhoop haalt. Ze uit haar frustraties meer dan eens, en dat is volkomen terecht; wanneer je van het een op het andere moment in een totaal ander leven wordt geworpen, waar je geheel geen zekerheid over kan krijgen of het ooit nog beter gaat worden en je je bedenkt of je zelf sterk genoeg bent om dit nieuwe leven eigen te maken, dan mag je van mij absoluut je ongenoegen laten horen! En toch vecht ze door. Suus heeft natuurlijk haar mindere momenten, net als ieder mens zou hebben in zo’n situatie, denk ik, maar ze groeit. Zowel lichamelijk groeit ze mee met haar kunnen - Jacco laat haar maar wat te graag zwoegen tijdens de oefeningen die hij haar voorschotelt -, maar ook geestelijk groeit ze uit tot een persoon waar ze eerder nooit van had gedacht dat zij zo’n persoon zou kunnen zijn.

Dit doet ze niet alleen. Liever deed ze het alleen, maar dat kan ze niet en dat vindt ze moeilijk. Suus is een onafhankelijke vrouw die niemand nodig heeft gehad voordat ze vastgekluisterd zat aan een rolstoel, die haar ongevraagd afhankelijker maakt dan ooit. En wanneer ze Jacco ontmoet en erachter komt dat hij haar komt helpen, is ze al helemaal niet blij met de situatie. Waar ze eerder altijd blaakte van zelfvertrouwen en de mannen om haar vingers wist te winden, wordt ze nu gekweld met het feit dat Jacco een meer dan mooi, fantastisch en sexy persoon is, die ze nu niet meer zal kunnen krijgen met haar nieuwe leven. Hij is te geweldig om echt te zijn en ze voelt hoe haar hoofd en hart hierover strijden. Jacco prikt echter al snel door haar bitchy houding heen en doet zijn werk met vol vertrouwen: hij gelooft namelijk wél in een sprankje hoop voor de toekomst. Hij gelooft in haar. En dat wil hij haar meer dan ooit bewijzen, met alles wat hij in zich heeft, ook als dit betekent om volledig open kaart te spelen over zijn verleden… en zij over die van haar.

Wendy Brokers heeft een geweldig en voelbaar verhaal neergezet, dat de lezer zal laten lachen, af en toe zal laten zuchten en een traan of brok in de keel zal laten voelen. Het feit dat een leven met rolstoel lastig is, dat zal iedereen vermoeden, maar dat het ook een persoonlijke confrontatie is met de buitenwereld is in mijn ogen net zo afschuwelijk. Soms heb ik met grote ogen de gesprekken zitten lezen waar Suus met vreemden in verwikkeld raakt, en ik voelde mij gewoon beschaamd tegenover de houding van sommigen. Sorry Suus… je verdiende dat echt niet! Niemand in jouw situatie verdient dat.
    Tegelijkertijd straalt de liefde tussen de regels door en geeft beide hoofdpersonages hoop op een toekomst. Het leert ze elkaar te respecteren en te accepteren zoals ze zijn, in voor- en tegenspoed, en het vertrouwen in de mensen om hen heen weer terug te vinden, maar ook in zichzelf. Suus en Jacco halen het beste en slechtste in elkaar naar boven, maar ze keren steeds weer bij elkaar terug. Liefde kan zo mooi zijn… En samen met Wendy Brokers hebben ze mijn boekenhart in ieder geval veroverd!

2
    0
  • Heerlijk liefdesverhaal

• goede dialogen
    • alle emoties zijn voelbaar
    • alle emoties zijn voelbaar

Lekker geschreven, de dialogen tussen Jacco en Suus zijn heerlijk om te lezen. Geen zoetsappigheid, maar realistisch en je merkt dat er veel onderzoek gedaan is naar het medische-en het rolstoelaspect.
    Naast het invalidegedeelte spring de liefde en de weg daar naar toe er boven uit, boek is moeilijk weg te leggen en daardoor maar in 1 x uitgelezen.

2
    0
  • Thema met lef in een romantisch jasje.

Wendy Brokers heeft met ‘Een geluk bij een ongeluk’ een heel realistisch en waarheidsgetrouw verhaal neergezet vanuit een uniek en vernieuwend perspectief. Een mooi, met vlagen bikkelhard, verhaal over tegenslag, incasseren, acceptatie, doorzettingsvermogen, liefde en het leven als mindervalide. De auteur heeft zich zelfs gewaagd aan (zelf)spot en (voor)oordelen die er niet om liegen, indrukwekkend! Het verhaal is zo authentiek en puur geschreven dat gevoelens zoals frustratie, onmacht en verdriet snoeihard bij je binnenkomen. Gelukkig is er wel sprake van een balans en heeft de auteur het weten te combineren met humor en romantiek. Het verhaal is zo uit het leven gegrepen en laat zien dat een beperking niet in alles beperkend hoeft te zijn. Dat is ook het motto van Jacco, hij moet alleen Suus nog zien te overtuigen en dat heeft tijd nodig. Het respect, de tomeloze inzet die hij toont met de meest gênante en tegelijk hilarische momenten geven het verhaal ook lucht en dat maakt dit boek echt tot een RomCom met een realistisch randje. Want het is duidelijk dat hier veel onderzoek in is gaan zitten. Iedereen die in een rolstoel zit of ooit heeft gezeten kan situaties zo een op een herkennen en juist die knipoog waarschijnlijk wel waarderen. Want het is niet alleen kommer en kwel, het is een uitdaging in plaats van een probleem. En dat aspect is met immens veel respect beschreven door deze debutant. Haar schrijfstijl is vlot, gemakkelijk en zoals gezegd is de combinatie van een zwaar onderwerp vergezeld met een knipoog een absolute charmante kant van het verhaal. Daarbij is het gewoon ook een leuk verhaal, lekker vlot, sexy en grappig. De plot was te verwachten, te hopen ook. Alleen de epiloog had qua geloofwaardigheid niet gehoeven, dat was het enige minpuntje aan dit verhaal. Het is te snappen dat de auteur ervoor heeft gekozen maar mijns inziens was een tweede deel een betere optie geweest en hadden de lijntjes open gehouden kunnen worden naar meer. Want wat was het jammer dat dit boek uit was zeg. Heerlijk!

Het is te bewonderen dat de auteur dit thema heeft gekozen, en wat heeft dat goed uitgepakt! Want het is niet zonder risico een dergelijk gevoelig en kwetsbaar thema met een knipoog te brengen zonder het te bagatelliseren, maar dat is gelukt. Het is knap geschreven en wat een heerlijk boek is het geworden, het raakt je en neemt je mee in de wereld van Suus en Jacco. De vonken sloegen er op diverse manieren vanaf en het is een absolute aanrader voor iedereen die van een lekker ontspannen (liefdes)verhaal houdt maar wel eentje mét een gedegen inhoud! Leuk ook trouwens om een deleted scene aan het einde van het verhaal toe te voegen, voor het geval je er niet genoeg van kan krijgen. Toch weer een extraatje. Een chicklit met diepgang, een verademing in dit genre!

4,5 dikke sterren en een dosis nieuwsgierigheid wat gaat volgen!

1
    0
  • Ontroerend, sexy en grappig

Het verhaal sleepte me mee en een dag later kon ik alleen nog maar aan Suus en Jakko denken. Geweldig hoe een gecompliceerde relatie zich kan ontwikkelen, en hoe moeilijk ze het zichzelf maken. Ik wil wel meer van zulke boeken lezen! Echte feelgood, waar ik een fijn gevoel van kreeg ;-)

1
    0
  • Een heerlijk verhaal met lachwekkende momenten

Geluk bij een ongeluk is net wat anders dan de meeste liefdesromans die tegenwoordig geschreven worden. Suus zit namelijk in een rolstoel nadat ze verlamd is geraakt bij een auto-ongeval. Ondanks dat ze moet leren om veel dingen net anders te moeten doen, is ze van mening dat ze geen hulp nodig heeft. Fysiotherapeut Jacco denkt daar echter heel anders over en probeert haar dit duidelijk te maken met wederzijdse gevoelens tot gevolg.

Het boek is niet enkel een liefdesverhaal, Suus zorgt er met haar opmerkingen en tegendraadsheid ook voor dat de lachspieren zo af en toe aan het werk mogen. In feite zie je het af en toe helemaal voor je en dit zorgt ervoor dat het tevens een heerlijke feelgood roman is. Doordat Suus op een rolstoel is aangewezen, ga je stil staan bij dingen waar je als “gezond” persoon normaal niet snel over nadenkt. Zo denk je er eigenlijk helemaal niet over na dat een toiletbezoek nogal wat voeten in de aarde heeft en dat je vooraf natuurlijk wel duidelijk moet informeren of het toegankelijk is voor rolstoelgebruikers.

Hierdoor ga je ook meer stilstaan bij het leven om je heen en dat iets wat voor de meeste mensen zo vanzelfsprekend is, een hele steile berg is voor mensen met een dwarslaesie waar ze niet zomaar overheen kunnen stappen. Toch weet Suus zich goed te verweren tegen alle personen waar ze tegenwoordig tegen moet opkijken en samen met Jacco zorgt dit voor hilarische momenten.

De schrijfster heeft voor het schrijven van het boek onderzoek gedaan naar hoe dwarslaesie patiënten moeten leren omgaan met hun nieuwe manier van voortbewegen, maar ook is ze niet vergeten dat een fysiotherapeut nooit een relatie mag aangaan met zijn patiënte. Door deze informatie wordt het boek veel realistischer, waardoor het eigenlijk een boek wordt wat mensen er van bewust maakt dat je ondanks je handicap gewoon dezelfde persoon blijft.

De cover past goed bij het verhaal en samen met de titel maakt de rolstoel nieuwsgierig naar wat er precies gebeurd is. De ballonnen geven bovendien mooi weer dat je gaat “zweven” wanneer je verliefd bent en het hierdoor even lijkt alsof je je rolstoel niet meer nodig hebt en zo een stap in het geluk kan zetten.

Een minpunt van het verhaal is echter de ontknoping. Je krijgt het gevoel alsof die nog even snel geschreven moest worden en het verhaal afgekapt wordt om een deadline te halen. Er had zoveel meer ingezeten. Bovendien steekt het verhaal zo goed in elkaar en is de schrijfstijl erg prettig dus langdradig zou het niet geworden zijn, wanneer er nog wat hoofdstukken aan toegevoegd zouden zijn. Het einde is echter ook een redelijk gesloten eind, waardoor er voor een eventueel vervolg ook geen goede verhaallijn meer in zit. Dit is ook de reden dat het boek vier sterren krijgt in plaats van vijf.

Kortom het is een heerlijk verhaal, dat een keer anders is dan anders. Niet enkel de fervente romanlezers zullen dit boek kunnen waarderen, maar ook iedereen die houdt van het chicklit genre aangezien Geluk bij een ongeluk met regelmaat een lach op je gezicht tovert.

1
    0
  • Heerlijk boek!

Ik heb heel erg genoten van dit boek!
    Fijne,toffe personages en een verhaal met iets extra's. Zelf heb ik ook een handicap, en het is verfrissend om dit onderwerp (uitgebreid) aan bod te zien komen in een roman. Het doet ook wel een beetje dromen...

1
    0
  • Ik wil meer

• leuke humor
    • blijft je lang bij

Suus heeft een zwaar ongeluk gehad, en is vanaf haar middel verlamd, ze accepteert moeilijk hulp, en is soms niet te genieten.
    Dan is daar die ene therapeut die met nee geen genoegen neemt, en doorziet de ware aard van Suus.
    Eigenlijk zat ik meteen al in het verhaal, door de norse opmerkingen van Suus naar Jacco toe ,en het niet willen accepteren wat er met haar allemaal aan de hand is, kreeg je niet alleen verdrietige maar ook erg leuke stukjes.
    Jacco krijgt het voor elkaar om beetje bij beetje die muur af te breken, die Suus al jaren heeft opgebouwd.
    Wat een geduld heeft die jongen, en wat een enorm groot hart. Ik ging van beide houden in het verhaal.
    De erotische stukjes in het boek werden ondanks dat Suus geen gevoel had erg mooi beschreven, en het verleden van Suus maar ook van Jacco zijn aangrijpend en je voelt met hun mee.