Bastiaan Bom, Generaal Buitendienst hoe kabouter generaal buiten dienst Bastiaan Bom ten aanval trok tegen de plaaggeesten van het jongetje Thomas de Wind

• 9789047623625
  • 30 juni 2017
  • 110 pagina's

Kabouter generaal buiten dienst Bastiaan Bom besluit ten strijde te trekken tegen de pestkoppen van het mensenjongetje Thomas. Want pesten doet pijn, weet hij van vroeger. Helaas voelt geen van zijn oude manschappen er nog wat voor het uniform aan te trekken. Gelukkig vindt hij een zevental vrouwen bereid met hem mee te gaan. Maar het valt voor de oud-generaal niet mee het hoofd te bieden aan de psycholoog Annabel en de feministe Alida. Dan is er ook nog het kruidenvrouwtjes Agrona, met wie hij vroeger verkering heeft gehad. Gelukkig is er ook Sjoerd de Kruisspin, die aan zijn zijde vecht en graag een lintje van bewezen dapperheid wil verdienen.

30 juni 2017
110

Rob van Olm
Emanuel Wiemans
Tweede Illustrator
Emanuel Wiemans
Rubinstein Publishing Bv

1
145 mm
16 mm
222 mm
145 mm
16 mm
222 mm
287 g

9789047623625

Basisschool groep
Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7

0
0
1
0
0
  • kinderboek tegen pesten

Een kabouter tegen het pesten, ik vond het een goed bedachte ingang om dit moeilijke onderwerp ter sprake te brengen bij kinderen. Nee, Bastiaan Bom is geen kabouter met rode puntmuts, witte baard in een paddestoel maar een heuse voormalige generaal (buiten dienst) van de voormalige landmacht van het leger van de kabouters. Samen met hoofdkabouter Theodoor Boekman hadden ze het goed in de tuinen tussen de Beukelsweg en de Essenburgsingel. Dit is een afwisselend verhaal met een vleugje humor over kabouters en pratende dieren die iets goed willen doen voor Thomas.
    De tekeningen zijn zwart wit en passen bij het verhaal, dat heeft Emmanuel Wiemans goed gedaan, kleurige, schattige kindertekeningen hadden niet in het verhaal gepast. Door de kabouters lijkt het op een sprookje maar zo kwam het niet op mij over. Het verhaal is geschikt voor de kinderen van nu die ook nog een moraal kunnen ontdekken in dit verhaal. De volwassenen die er toch niets van zouden snappen worden er lekker buiten gelaten. Erg leuk en gemakkelijk om te lezen, niet te moeilijk maar wel een mooie manier om een moeilijk onderwerp bespreekbaar te maken.

2
    0

De prijs van dit product is 9 euro en 99 cent. De adviesprijs is 15 euro en 99 cent. Je bespaart 38%.