De Kracht van NLP Slimme technieken en inzichten voor een opvallend gelukkig leven

• 9789463231817
  • 23 november 2017
  • 130 pagina's

Robin Stevens

Robin Stevens (1983) is auteur van persoonlijke ontwikkelingsboeken, spreker en trainer. Hij is gespecialiseerd in NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) en organiseert over dit onderwerp open trainingen en NLP-opleidingen. Hij begon zijn carrière als accountmanager in de (online) media. Op zijn vierentwintigste volgde hij een NLP-training bij een van de grondleggers in de Verenigde Staten, waarna hij het roer volledig omgooide. Robin ging zich verder specialiseren in NLP en reisde tien jaar de wereld over om onderzoek te doen naar geluk en in de leer te gaan bij tientallen bekende geluk- en succesgoeroes. Hierover schreef en schrijft hij blogs en geeft hij trainingen en lezingen. Na tien jaar training geven bracht hij zijn eerst boek De Kracht van NLP uit, een verzameling van zijn beste blogs over geluk. Het boek haalde de managementboek top 100, was het bestverkochte NLP-boek van 2018 en is genomineerd voor de Alice Indie Boekprijs. Zijn tweede boek ‘Verbinding Zonder Wifi’ gaat over het terugbrengen van oprechte verbinding in alledaagse gesprekken. Stevens combineert in dit boek inzichten uit NLP, toegepaste psychologie, zijn eigen ervaringen en praktijkverhalen tot een makkelijk leesbaar boek voor het verbeteren van je communicatieve vaardigheden. Robin Stevens is auteur van de volgende boeken. - De kracht van NLP in persoonlijke ontwikkeling Slimme technieken en inzichten voor een opvallend gelukkig leven. (2018) - Verbinding zonder Wifi Hoe je opvallend goede gesprekken voert, diepe relaties opbouwt en mensen positief beïnvloedt. (2020)

Met gewoon gelukkig zijn schiet je weinig op. Gewoon gelukkig zijn betekent namelijk dat je gelukkig bent omdat alles goed gaat in je leven. Maar helaas gaat in het leven niet altijd alles goed. Wat je echt wilt, is leren hoe je gelukkig kunt zijn, zonder reden. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het niet direct. We hebben vanaf onze kindertijd immers aangeleerd, dat we eerst aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om ons waardevol en gelukkig te mogen voelen. In De kracht van NLP beschrijft persoonlijke ontwikkelingstrainer Robin Stevens hoe je NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren), meditatie en bewustwording kunt gebruiken om dit proces om te draaien. Je leert zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hoe je je voelt en hoe gelukkig je in een bepaalde situatie bent. Aan de hand van luchtige, herkenbare anekdotes en eenvoudig toepasbare technieken leer je stap voor stap hoe je verandering kunt brengen in de manier waarop je omgaat met specifieke situaties. Zodra je, door middel van dit boek, geleerd hebt om je opvallend gelukkig te voelen zonder reden, kan niemand jouw geluk meer afpakken! Over de auteur Robin Stevens organiseert sinds 2007 NLP opleidingen, workshops en korte retraites voor mensen die op zoek zijn naar persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast is hij een veelgevraagd spreker in het bedrijfsleven waarbij onderwerpen als persoonlijke ontwikkeling, communicatie en spreken in het openbaar centraal staan. De columns van Robin, waarop dit boek is gebaseerd, worden maandelijks door meer dan 55.000 mensen gelezen. Kijk voor meer info op www.robin-stevens.nl. Dit boek is uitgegeven door Pepper Uitgeverij.

23 november 2017
130

Robin Stevens
Tweede Redacteur
Liza Heijboer
Boekengilde B.V.

Originele titel
De Kracht van NLP / Slimme technieken en inzichten voor een opvallend gelukkig leven

1
155 mm
17 mm
214 mm
155 mm
17 mm
214 mm
228 g

9789463231817

Gemiddelde van 68 reviews
58
6
0
1
3
  • Erg simpel.

• simpel

Het boek is erg simpel geschreven en er zit niet echt diepgang in. Ik heb het boek gekocht omdat ik interesse heb voor NLP en door de reviews dacht ik dat het een erg goed boek zou zijn. De prijs had ook wel op de helft mogen zitten voor zo'n dun en simpel boekje. De tips zijn erg oppervlakkig zoals in het moment leven en positief denken en positive gevoelens ophalen of over positive dingen praten. 1 ster zodat mensen niet dezelfde fout als ik maken. Voor de rest was het geen onprettig boek om te lezen en je bent er ook snel doorheen. Maar 5 sterren zeker niet.

32
    3
  • Heerlijk boek

In de kracht van NLP staan allemaal slimme technieken verpakt in inspirerende verhalen die je een opvallend gelukkig leven kunnen bezorgen. Robin is 1 van de meest inspirerende trainers die ik ooit ontmoet heb. De NLP-practitioner training heb ik begin dit jaar bij Robin gevolgd. Inmiddels is het eind 2018 en mag ik oprecht zeggen dat de manier waarop ik heb NLP heb geleerd mijn eigen persoonlijke ontwikkeling een enorme boost heeft doorgemaakt. Hoe fijn is dat? Inmiddels maak ik zelf gebruik van de NLP-technieken en deze verhalen zijn bijzonder inspirerend om je altijd goed te voelen en gelukkig te zijn. Ik kan zowel de training als dit boek van harte aanbevelen. Laat je heerlijk inspireren door de man die dit heel goed kan.

17
    0
  • aanrader!

Een verzameling luchtige, leerzame boeiende verhalen over het leuker maken van je leven met praktische oefeningen om beter te worden in je goed voelen’.

12
    0
  • Laagdrempelige kennismaking met NLP

Leuk en handzaam boek waar je in korte verhalen en simpele oefeningen de basis principes van NLP leert. Leuk als je de training gevolgd hebt dat dingen weer bovenkomen waardoor je een soort herbeleving krijg, voor de nieuwelingen denk ik een waardevolle aanschaf om kennis te maken op een heel laagdrempelige manier met NLP en Robin Stevens! Een echte aanrader zijn de gratis downloads bij de oefeningen. Hierdoor heb je het gevoel dat je de oefeningen niet alleen hoeft te doen, dat werkt veel beter dan alleen lezen en zelf proberen!

11
    0
  • Levenstips

• voorbeelden te veel in de “ik” vorm

Zo zou ik het boek willen omschrijven. Ik heb in het verleden wel NLP cursussen gedaan , maar was toe aan een opfrisser. Het boek geeft inzicht en handvatten om je eigen emoties beter te sturen en om je daardoor beter te voelen. Niks “vaags”, gewoon concrete tips.
    Helder en duidelijk taalgebruik, mooie voorbeelden en theorie waar je wat mee kan.
    Ik heb daarna het boek al aan diverse mensen cadeau gedaan. Aanrader!

7
    0
  • Handig en leerzaam boek

Ik vind het een heerlijk boek om af en toe ( nadat ik het al eerst helemaal had gelezen) er weer bij te pakken en hoofdstukken opnieuw door te lezen
    Het helpt mij om mijn focus te houden en te realiseren dat mijn gedachten soms met me aan de haal gaan

6
    0
  • Gedachten

Makkelijk leesbaar boek over hoe je vooral naar jezelf kijkt. Vervang de ik persoon door jezelf in een aantal hoofdstukken en merk dat je gedachten aan het werk gaan! Het toepassen van de oefeningen lijkt in het begin wat vreemd maar met wat oefenen kom je een heel eind. Vooral je lichaam voelen (soort meditatie) brengt je zalig tot innerlijke rust. Ben hier wel bewust van dat het werkt. Prima overzicht van NLP en naslag boek mocht je een training gevolgd hebben.

7
    1
  • Als je dingen wil laten lukken

De kracht van NLP is een prettig boek om te lezen en als je Robin persoonlijk kent uit één van zijn trainingen dan is het alsof je hem hoort spreken. Als je dingen wil laten lukken dan is kracht van NLP een mooi middel om inzicht te krijgen is wat er feitelijk aan de hand is en de manier waarop je het beleeft. Ik heb het boek aan behoorlijk aantal medewerkers (onderwijs) inmiddels cadeau gedaan.

5
    0
  • Waardeloos

• niet praktisch

Leuk geschreven maar je hebt er NIETS aan. Ik ben door alle lovende reviews nieuwsgierig geworden maar heb er zelf weinig nuttigs uit kunnen halen.

Wil je je leven veranderen en ben je op zoek naar een praktische handleiding waar je wat aan hebt, geschreven door iemand die écht succesvol is geworden? Dan raad ik 'Master your Mindset' aan van Michael Pilarczyk.

8
    3
  • Teleurstellend

• Achterhaald
    • hier en daar een erg simpele voorstelling vn zaken

Ik ontvang alweer een tijdje nieuwsbrieven van Robin Stevens en steeds was er wel een trigger die me geïnteresseerd hield in NLP. Vorige week eindelijk dit boekje besteld en uiteindelijk ben ik bij gestopt op pagina 60. Ergens halverwege dus.

De reden is dat ik door de jaren geleerd heb (eigenlijk ging dat automatisch!) om in het ‘nu’ te leven. En misschien dat ik zelf ooit nog eens ga opschrijven hoe ik me dat door de jaren heen ontwikkeld heb. Hoe dan ook, het feit dat ik meer in het nu leef, was voor mij een tijd geleden reden om het boek “De Ontdekking Van Het Nu” van Erik van Zuydam te bestellen. Daar ben ik ook pas vorige week in begonnen. Ongeveer een jaar nadat ik het heb besteld had. Waarschijnlijk was er destijds een gevoel dat ik het moest bestellen, maar voor het lezen was het lange tijd nog niet het goede moment. Tot vorige week dus...

En wát een verschil met dit boek van Stevens. Ik herken me véél meer in het boek van Van Zuydam dan in dit van Stevens. Daar waar ik gewend ben om in het ‘nu’ te leven en me daar gewoon heel gelukkig bij te voelen, laat Stevens me juist vooral in het verleden leven om herinneringen op te graven die me op dit moment gelukkig laten voelen. Of hij laat me juist naar de toekomst kijken door doelen te stellen die ik, door het gebruik van technieken, kan bereiken.

Hij gaat daarbij ook nog eens voorbij aan een heel belangrijk en voor mij belangrijk inzicht. Een ongelukkig of negatief gevoel mag er zijn. Er is niks mee. Sterker nog, een gelukkig gevoel kan alleen bestaan als er ook een ongelukkig gevoel kan zijn. Daar moet je dan wel ruimte aan durven en kunnen geven en het zowel het ongelukkige als het gelukkige gevoel accepteren en beiden toestaan er te zijn.

Het boek van Van Zuydam leest iets moeilijker, is een ander level, maar zeer zeker de moeite van het lezen meer waard dan deze van Stevens. Waarbij ik voor beiden overigens respect heb. Maar dit boek is/was niet mijn kopje thee. Dat van Zuydam des te meer aangezien ik me er veel meer in herken.

20
    13

De prijs van dit product is 17 euro en 30 cent. Dit is een tweedehands product.