Das Labyrinth der Träumenden Bücher

Afbeeldingen

Artikel vergelijken

  • Duits
  • Hardcover
  • 9783813503937
  • 432 pagina's
Alle productspecificaties

Walter Moers

"Walter Moers (Mönchengladbach, Duitsland, 24 mei 1957) is commercieel gezien een van de meest succesvolle Duitse striptekenaars en auteurs. Moers bezocht het gymnasium in zijn woonplaats, Mönchengladbach. Na zijn schooltijd hield hij er verschillende baantjes op na voordat hij startte met een commerciële opleiding. Hij leerde zichzelf tekenen. Moers vermijdt publiciteit en wordt zelden geïnterviewd of gefotografeerd. Later heeft dit hem bescherming opgeleverd tegen extreem rechtse personen die hem dreigbrieven schreven in verband met zijn werken over Hitler.

Bron: Wikipedia. Beschikbaar onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding/Gelijk delen."

Samenvatting

Hildegunst von Mythenmetz kehrt zurück.

Über zweihundert Jahre ist es her, seit Buchhaim, die Stadt der Träumenden Bücher, von einem verheerenden Feuersturm zerstört worden ist. Der Augenzeuge dieser Katastrophe, Hildegunst von Mythenmetz, ist inzwischen zum größten Schriftsteller Zamoniens avanciert und erholt sich auf der Lindwurmfeste von seinem monumentalen Erfolg. Er gefällt sich im täglichen Belobhudeltwerden, als ihn eine verstörende Botschaft erreicht, die seinem Dasein endlich wieder einen Sinn gibt.

Verlockt durch einen rätselhaften Brief kehrt Hildegunst von Mythenmetz nach Buchhaim zurück. Die prächtig wiederaufgebaute Stadt ist erneut zur pulsierenden Metropole der Literatur und zum Mekka des Buchhandels geworden und wird durchströmt von Buchverrückten aller Art. Dem Rätsel auf der Spur gerät Mythenmetz, kaum hat er die Stadt betreten, in ihren abenteuerlichen Sog. Er begegnet alten Freunden wie der Schreckse Inazea Anazazi, den Buchlingen Ojahnn Golgo van Fontheweg, Dölerich Hirnfidler und Gofid Letterkerl, dem Eydeeten Hachmed Ben Kibitzer, aber auch neuen Bewohnern, Phänomenen und Wundern der Stadt, wie den mysteriösen Biblionauten, den obskuren Puppetisten und der jüngsten Attraktion Buchhaims, dem »Unsichtbaren Theater«. Dabei verirrt sich Mythenmetz immer tiefer im »Labyrinth der Träumenden Bücher«, das geheimnisvoll und unsichtbar die Geschicke Buchhaims zu bestimmen scheint. Bis er schließlich in einen unaufhaltsamen Strudel von Ereignissen gerät, der alle Abenteuer, die er je zu bestehen hatte, in jeder Hinsicht übertrifft.

Productspecificaties

Inhoud

Taal
de
Bindwijze
Hardcover
Aantal pagina's
432
Illustraties
Nee

Betrokkenen

Hoofdauteur
Walter Moers
Hoofdillustrator
Moers, Walter
Hoofduitgeverij
Knaus Albrecht

Vertaling

Eerste Vertaler
Moers, Walter

Overige kenmerken

Studieboek
Nee
Verpakking breedte
182 mm
Verpakking hoogte
40 mm
Verpakking lengte
250 mm
Verpakkingsgewicht
936 g

EAN

EAN
9783813503937

Je vindt dit artikel in

Boek, ebook of luisterboek?
Boek
Taal
Duits
Type boek
Hardcover
Beschikbaarheid
Leverbaar
Nog geen reviews

Prijsinformatie en bestellen

De prijs van dit product is 22 euro en 99 cent.
Uiterlijk 3 mei in huis
Verkoop door bol
  • Prijs inclusief verzendkosten, verstuurd door bol
  • Ophalen bij een bol afhaalpunt mogelijk
  • 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren
  • Dag en nacht klantenservice

Lijst met gekozen artikelen om te vergelijken

Vergelijk artikelen