Vandaag geen stress, met PSYCH-K stress transformeren in vitaliteit en vrij voluit leven

• 9781616271084
  • 15 december 2014
  • 248 pagina's

Vandaag geen stress': 'en morgen dan?' Morgen is het ook weer 'vandaag'... Net zoals in ons onderbewuste, daar is het ook altijd 'nu'. Daarom kan één enkele gebeurtenis die ons leven 'op zijn kop zet' ons jarenlang in de ban van stress houden. Hoe dit mechanisme werkt en hoe we de gevolgen van trauma eenvoudigweg kunnen... transformeren, lees je in dit boek. Het is de naslag van jarenlang onderzoek, uitgelegd in eenvoudige bewoordingen, toegankelijk gemaakt met 77 getuigenissen. Als we stressen, zijn we niet wie we écht zijn, we hebben namelijk 'ons hele brein niet paraat', delen van onszelf zijn ontoegankelijk. Dat is te verhelpen door PSYCH-K, een 'eeuwenoud proces' dat nu toegankelijk wordt voor iedereen. Door PSYCH-K te gebruiken gaat onze wereld open. We krijgen vrije keuze over hoe we ons voelen, wat we denken en hoe we handelen. Vrede met onszelf, met anderen en onze wereld ligt binnen handbereik.

15 december 2014
248

Marina Riemslagh

1
21 mm
225 mm
21 mm
225 mm
417 g

9781616271084

Gemiddelde van 7 reviews
2
3
0
1
1
  • Titel belooft méér..........

• Niet praktisch toepasbaar

Het is een mooi boek, leest makkelijk weg en er zijn wel wat kwartjes gevallen (over waarom sommige mensen in je leven zulk destructief gedrag vertonen). maar hoe je PSYCH-K nu precies toepast haal je er inderdaad niet uit. Voor mij was het boek bedoeld om beter te kunnen inschatten of ik de workshops zou willen doen. Het antwoord was al vrij snel ja. Ik heb PSYCH-K ontdekt door het volgen van een training bij Ander Leven (het Alexander Concept, niet te verwarren met de Alexander Methode). PSYCH-K zou daar een mooie verdieping/uitbreiding van zijn. Tijdens de training kwam ik erachter dat sommige dingen op papier niet uit te leggen zijn. Die moet je ervaren, en liefst onder deskundige begeleiding. En daarvoor moet je de training volgen. Dat gold zeker voor het Alexander Concept, en dat geldt ook voor PSYCH-K (ik heb inmiddels ook de Basisworkshop gevolgd). Dat is niet van papier te leren, en daarom vind je het ook niet terug (al had ik dat wel gehoopt). Inderdaad, zo beschouwd is het boek één grote reclame voor het volgen van de workshops. Maar de schrijfster heeft mijns inziens niet bedoeld om er rijk van te worden, maar om PSYCH-K bekendheid te geven bij het grote publiek. Het is haar evangelie! En als het net zo goed werkt als het Alexander Concept - en ik heb al aan den lijve ondervonden dat dat zo is - is het echt 'lifechanging'! Wil je meer weten over het 'hoe' en 'waarom', wacht dan op de Nederlandse vertaling van 'PSYCH-K' van de grondlegger Robert M. Williams, die volgend jaar verschijnt. Dit gaat echter ook alleen over hoe het onderbewuste brein werkt en de criteria waaraan een nieuw te verankeren behulpzame overtuiging moet voldoen wil je onderbewuste brein die overtuiging ook begrijpen. De procedures, balansen genoemd, vind je ook hier niet in.

26
    2
  • is niet wat het lijkt

• Niet praktisch toepasbaar
    • titel klopt niet met inhoud

Uit de beschrijving van BOL en de titel concludeerde ik een heel andere inhoud.
    Namelijk dat het boek inhoudelijk zou beschrijven wat PSYCH- K is.
    De ondertitel is ook : Stress transformeren in vitaliteit ....enz.
    Maar het boek beschrijft allerlei situaties van personen waarin PSYCH - K nuttig zou kunnen zijn of helend is geweest. Bladzijde na bladzijde gaat het over hoe geweldig de workshops hebben gewerkt.
    Ook is er informatie over hoe verkeerde overtuigingen kunnen ontstaan en je negatief beïnvloeden , waar je vervolgens d.m.v. PSYCH - K van kunt herstellen. D.m.v. PSYCH - K kun je als het ware opnieuw programmeren. Het "geheim " van PSYCH - K wordt echter nergens ontsluierd want daar moet je de workshops voor volgen.

23
    3
  • De mogelijkheden van PSYCH-K

Het boek “Vandaag geen stress met PSYCH-K” van Marina Riemslagh geeft een boeiende kijk op de verschillende mogelijkheden van deze methode. Persoonlijk weerhield de cover me in eerste instantie om het boek vast te pakken, maar eens ik begon te lezen, kon ik niet meer stoppen ☺. Wat mij vooral in het boek aansprak, is de manier waarop er naar het leven wordt gekeken. Vanuit niet-oordelen, vrede en liefde gaan kijken naar wat er zich toont. De vele cases en getuigenissen geven een goed beeld waar PSYCH-K bij kan ondersteunen. Om de methode zelf te leren, dien je wel nog de workshop(s) te volgen. Dit boek helpt je alvast om te beslissen of het achterliggende wereldbeeld je aanspreekt en jouw situatie (of die van je cliënten) in aanmerking komt om een transformatie te ondergaan m.b.v. PSYCH-K.

11
    5
  • slecht!

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige beoordeling. Weggegooid geld! Ik weet al iets over psych-k en was er enthousiast over maar door dit boek niet meer. Volgens het boek is het niet zo eenvoudig want bijna iedereen doet na 1 of meerdere behandelingen een workshop (550,00) en is er vervolgens heel veel mee bezig. Het boek is ook nogal onsamenhangend geschreven.
    Voor mij was dit het slechtse boek wat ik ooit gelezen heb en voel me beetje belazerd door de titel!!

10
    7
  • een eenvoudige methode voor blijvende transformatie

Wat een helder, vlot, gestructureerd en toegankelijk boek over de toepassingsmogelijkheden van PSYCH-K. Het is eenvoudig en ter zake doend. Een verademing tussen al de zelfhulpboeken van zelfverklaarde schrijvers, die niets nieuws te vertellen hebben. De sprekende getuigenissen, ook die van Riemslagh zelf, bewijzen dat de methode van PSYCH-K écht werkt.

Het grote verschil met andere methoden om aan persoonlijke groei te werken is dat door middel van PSYCH-K je ook onderbewuste overtuigingen mee transformeert wat een blijvend resultaat oplevert. Bovendien hoef je niet te gaan graven in je verleden om de oorzaken van vroeger opgelopen trauma’s te achterhalen. Je richt je op wat je wél wil en je transformeert je stress en / of je overtuigingen. Dat kan gaan over grote doelen bv. veranderen van job of het al dan niet verderzetten van een relatie of kleinere huis-, tuin- en keukendoelen zoals een moeilijk gesprek, een klus die je uitstelt, een examen, spreken voor een groep… Het is een methode die snel en pijnloos werkt. De voorwaarde is natuurlijk dat je PSYCH-K toepast in je dagelijks leven. Net zoals je geen cello kan leren spelen door een boek te lezen, volstaat ook hier het lezen van het boek niet om de methode te leren en te gebruiken. Om het zelf te leren moet je een workshop volgen. Wens je dit niet, dan kan een professional jou er mee verder helpen. PSYCH-K gebruiken betekent niet dat je geen stress meer zal ervaren in je leven. Wat je met PSYCH-K wel leert, is om in hele brein voor de beste mogelijke ‘oplossing’ op dat moment te kiezen.

Riemslagh schrijft in haar boek dat een van de “nadelen” is dat PSCYH-K zó goed en gemakkelijk werk, dat mensen zich er niet bewust van zijn in welke mate de veranderingen ten goede gelinkt zijn aan het toepassen van PSYCH-K om meer vrij, zichzelf, gelukkig, energiek, en wat ook te ZIJN. Dat klopt. Eens de transformatie een feit is, vergeet je hoe de stress voelde.

Wat het boek bijzonder aangenaam om lezen maakt, is het verzorgde en beeldende taalgebruik. Bovendien getuigt de auteur van de nodige zin voor humor. Kortom: een aanrader voor al wie meer uit zijn of haar leven wil halen.

5
    4
  • Een makkelijk leesbaar boek