Xullux 1 - Het verdoemde verbond

• 9789462664692
  • 15 januari 2021
  • 366 pagina's

“De enige manier om haar te bevrijden is om mij te bevrijden. Wat dacht je ervan om een verdoemd verbond met mij te sluiten?” De dertienjarige Cara voelt zich alleen en niet-begrepen. Haar knuffelbeer is haar enige vriend. Hij is ook het enige aandenken aan haar moeder, die jaren geleden is verdwenen. Als Cara erachter komt dat de Demonenkoning haar moeder heeft ontvoerd, sluit ze met hem een verbond: in ruil voor haar hulp bevrijdt hij haar moeder. Samen met haar knuffelbeer reist ze naar andere werelden. Daar komt ze in aanraking met eigenaardige rassen en bijzondere krachten. Cara beseft dat haar samenwerking met de Demonenkoning niet zonder gevolgen is. Cara staat voor de onmogelijke keuze: het heelal redden of haar moeder bevrijden.

15 januari 2021
366

Jakim Kravanja
Novel Rebels Uitgevers

1
14.50 cm
3 cm
21.60 cm
145 mm
30 mm
0.48 kg

9789462664692

2
3
0
0
0
  • Ontsnappen uit de realiteit

• cara & terran
    • vergeet je zorgen

Een heerlijk verrassend avontuur met kleurrijke karakters en prachtige werelden die je fantasie prikkelen. Werkelijk fantastisch om je te onttrekken aan de dagelijkse beslommeringen. Eindelijk nog eens een fantasy boek waar ik van begin tot einde van heb genoten. Het laatste fantasy boek waar ik zo van heb genoten is Harry Potter. Het werd dus weer eens tijd voor een goed boek en dit is kennelijk het eerste deel. Sta te popelen voor de rest. Cara en Terran tot gauw!!!

4
    0
  • Recensie Het verdoemde verbond

Het verdoemde verbond is een fantasierijk, mysterieus en avontuurlijk verhaal. Daarnaast heeft Het verdoemde verbond mij op een positieve manier verrast door de diverse wendingen in het verhaal. Ook vond ik de worldbuilding geweldig, omdat ik de wereld echt voor mij zie. Jammer genoeg waren wel een aantal gebeurtenissen wat voorspelbaar. Desondanks vond ik Het verdoemde verbond een prachtig eerste deel en ben ik erg benieuwd naar het vervolg! --> Vanaf 28 januari is de hele recensie te lezen op mijn blog: www.elinebooks.com

0
    0
  • Een uniek verhaal!

• prachtig verhaal

• erg beschrijvend

Een meisje dat zich een buitenbeetje voelt, een pratende teddybeer, ezomytiek (aka magie) en een demon die het gehele heelal wil overnemen: dé elementen voor ‘Het Verdoemde Verbond’.
De world building in dit boek is echt geniaal. Niet alleen de verschillende wezens, maar ook de werelden en alles dat erbij hoort zijn geweldig uitgedacht. Ze vormen een prachtig geheel en zijn volkomen uniek. De beschrijvende schrijfstijl van de auteur zorgt ervoor dat je van al deze wezens en werelden een goed beeld hebt. Voor mijn smaak was het soms wel wat té beschrijvend waardoor het langdradig kon aanvoelen.
Het boek zit boordevol spanning, cliffhangers en plotwendingen. Je weet nooit waar je terecht gaat komen, wat het volgende is dat op het pad komt voor Cara en Terran. Vele plotwendingen zag ik niet aankomen, wat wel erg fijn en verrassend was. Maar dit bracht ook wel met zich mee dat sommige plotwendingen voor mij erg onduidelijk waren en niet onderbouwd leken.
    Door de vlotte schrijfstijl en de spanning is dit een boek dat leuk wegleest. Perfect voor liefhebbers van fantasierijke boeken.
    Ik kijk erg uit naar meer van deze schrijver en de prachtige wereld die hij in dit boek opbouwde!
    (recensie exemplaar)

0
    0
  • Een bijzonder en magisch boek

• magisch

Toen Cara vijf jaar oud was, verdween haar moeder plotseling en werd ze opgevangen in een kindertehuis. Inmiddels is ze dertien jaar, ziet ze schaduwen onder en rondom haar bed en praat ze tegen haar knuffelbeer. Daardoor denken de andere kinderen dat ze gek is en plagen haar daarmee. Tijdens een uitstapje naar een pretpark haalt een leeftijdsgenoot een grap met haar uit en dan gaat het mis. Maar een plotseling krachtveld rondom Cara redt haar en de jongen. De volgende dag komt haar knuffelbeer tot leven en hij vertelt haar dat ze krachten bezit en dat er andere planeten bestaan. Vanaf dat moment verandert Cara’s hele wereld. Wat als haar moeder zich op een andere planeet bevindt en zij haar kan opsporen? Zo reist Cara af naar andere planeten en raakt ze verwikkeld in een hevige strijd tussen verschillende rassen. Lukt het haar om haar moeder te vinden en de waarheid over zichzelf te achterhalen?

Het verhaal start redelijk treurig en de situatie waarin Cara zich bevindt wordt al snel duidelijk. Na het uit de hand gelopen voorval in het pretpark vinden er enkele raadselachtige en magische gebeurtenissen plaats. Vanaf dat moment wordt het verhaal gevuld met bovennatuurlijke en onverklaarbare dingen. De wereld zoals wij die kennen veranderd al snel in iets veel groters. De auteur openbaart het idee dat er meerdere planeten en rassen bestaan. En vanaf het moment dat Cara daar naar afreist, volgen interessante en spannende gebeurtenissen elkaar op. Naast de wonderbaarlijke werelden die netjes worden beschreven, maar niet te uitgebreid, bevatten enkele hoofdstukken ook behoorlijk wat informatie over de desbetreffende planeet, het verleden en de huidige situatie van de inwoners. Cara’s bezoek wordt hierdoor niet afgeraffeld, er staat haar soms zelfs nog een uitdaging te wachten die ze aan moet gaan voordat ze verder kan met het oorspronkelijke plan. Dit alles is vaak wel van belang om de wereld beter te leren begrijpen. Cara heeft dan tijdelijk een ander doel voor ogen, maar het leidt niet al te veel af van het verhaal zelf.

Het verhaal is geschreven voor jeugd vanaf +/- 13 jaar en het taalgebruik klopt hierbij ook wel. Het is niet te simpel, er zit wat uitdaging in, waardoor volwassene lezers er ook volop van kunnen genieten. Het hoofdpersonage is wellicht aan de jonge kant, maar door alle magische wezens, de verschillende planeten en de niet al te vlakke verhaallijn, is het verhaal zeker niet te kinderlijk. De hoofdstukken zijn niet erg lang, maar ook niet te kort. Ze worden hier en daar afgesloten op een spannend moment wat ook weer uitdaagt om verder te lezen. Verder vinden er wel een aantal iet wat bizarre gebeurtenissen plaats. Niet ver gezocht en het past allemaal wel binnen het verhaal. dit draagt in elk geval bij aan de originaliteit van het boek.

Tijdens de ontmoetingen tussen Cara, haar knuffelbeer en andere rassen, vinden redelijk wat dialogen plaats. Er komt hier en daar humor in naar voren en dat zorgt ervoor dat de personages die ze tegenkomen een heel eigen bestaan gaan leven. Ze hebben hun eigen manier van doen en de auteur lijkt hier voldoende aandacht aan te hebben geschonken. Zo hebben sommige andere personages bepaalde karaktereigenschappen die tijdens de eerste ontmoeting al naar voren komen. Desondanks zijn enkele ontmoetingen een beetje onverwachts of voegen, zo blijkt later, weinig toe aan het verhaal. Maar gaande het verhaal went dit wel en lijkt het gewoon bij het verhaal te horen. In de tweede helft van het verhaal vinden er enkele verrassende plotwendingen plaats. Sommigen ervan komen uit onverwachte hoek en zorgen ervoor dat het verhaal nog onvoorspelbaarder wordt. Aan het eind zijn enkele vragen nog onbeantwoord en volgt er een korte inleiding naar het vervolg om de lezers benieuwd te maken.

Een bijzonder en magisch boek vol met verrassende gebeurtenissen. Al met al een mooi verhaal dat de fantasie van jeugd en ook volwassenen zal prikkelen.

0
    0
  • Amazing

Dit kan zo de kast in tussen de boeken van Harry Potter, Lord of the Rings en Narnia. Ontdek nieuwe werelden, rassen, geniet van de humor en sarcasme! Ja soms wat voorspelbaar maar jeetje wat een avontuur! Ik kan niet wachten op de volgende delen!

0
    0

De prijs van dit product is 15 euro.