Aan het hof van Eden Ebook Tooltip

• 9789045215037
  • 19 augustus 2017
  • 233 pagina's
  • EPUB met digitaal watermerk

Joelle Charbonneau

Joelle Charbonneau is the New York Times and USA Today bestselling author of the young adult novels Dividing Eden, Need, and the Testing trilogy, as well as the Glee Club mystery series. She is also an entertainer who has performed in a variety of operas, musical theatre, and children’s theatre productions across the Chicagoland area.

Een tweeling met een geheim Een koning zonder erfgenaam. Een strijd op leven en dood. De tweeling Carys en Andreus was nooit voorbestemd om het koninkrijk Eden te regeren. Hun vader was in de kracht van zijn leven en hun oudste broer was zijn gedroomde opvolger; jong, sterk en onoverwinnelijk. De toekomst van het koninkrijk leek veilig. Maar de toekomst kan misleidend zijn. Als de koning en kroonprins van Eden worden gedood op de terugweg van hun veldtocht, en de moordenaars niet langer oeroude vijanden zijn, maar uit hun eigen midden lijken te komen, heeft Eden dringend behoefte aan een nieuwe monarch. Doordat Carys en Andreus een tweeling zijn en niet duidelijk is wie van hen als eerste is geboren en dus het recht op de troon kan opeisen, is de opvolgingslijn niet langer duidelijk. Als de Raad van Ouderen zijn kans grijpt om de macht over Eden in handen te krijgen, zit er voor Carys en Andreus maar een ding op: ze moeten de strijd om de troon aangaan - tegen elkaar. De winnaar van de serie duels zal waardig over het koninkrijk Eden mogen regeren. De ban tussen de broer en zus is altijd warm en hecht geweest. Niet in de laatste plaats vanwege het verschrikkelijke geheim waaronder Andreus gebukt gaat en dat voor de rest van het hof verhuld moet blijven. Jarenlang waren ze elkaars trouwste bondgenoot, maar nu staan ze ineens lijnrecht tegenover elkaar en weten ze niet wie ze in hun ooit zo veilige omgeving nog kunnen vertrouwen. Met hun land en hun hart verdeeld, zullen Carys en Andreus ontdekken hoe ver de ander zal gaan om de kroon voor zicht te winnen. Hoe lang zal het duren voordat achterdocht de overhand krijgt en de dorst naar macht tot het ultieme verraad leidt?

19 augustus 2017
233
EPUB met digitaal watermerk

Joelle Charbonneau
Xander Uitgevers B.V.

Karien Gommers
Karien Gommers

1

9789045215037

1
4
0
0
0
  • Verrassend einde

• verassend einde
    • komt er een deel 2?

• niet vanuit ik-vorm geschreven
    • mocht uitgebreider

De schrijver van het boek heeft ervoor gekozen om het boek “aan het hof van Eden” vanuit twee perspectieve te schrijven. Dit maakt het wel interessant om te lezen omdat van verschillende personages de gevoelens en gedachtes kan lezen. Het verhaal is niet in een ik vorm geschreven wat er voor zorgt dat het soms verwarrend is om te lezen. Het einde van het boek is verrassend en laat nog van alles open. Vraag aan de schrijver: komt er nog een tweede boek?!

De schrijven had het boek naar mijn mening wel iets beter kunnen opbouwen en iets meer tijd kunnen nemen voor de twijfels van de personages. Ik vind dat dat bij de ene personage ook beter gebeurd dan bij de andere. In 1 hoofdstuk van het boek slaan de mening van de personage in 1 x om wat het een beetje ongeloof waardig maakt. Je wacht eigenlijk op een keer punt waarin de twijfels toch weer naar boven komen maar dar gebeurd niet.

Over het geheel wel een heerlijk boek. In mijn vakantie binnen twee dagen verslonden. Ben benieuwd of er een deel twee komt.

1
    0
  • Een boek van wind en licht.

Met De test De Studie, Het examen en Nodig heeft Joelle Charbonneau al een vaste plek in de YA boekenkasten van Nederland. Van Karakter Uitgevers BV mocht ik haar volgende boek al in het Nederlands lezen ‘Aan het hof van Eden’ 15 augustus 2017 in de winkel. Het eerste boek van de nieuwe serie aan het hof van Eden.
    In Aan het hof van Eden volg je de koninklijke tweeling Andreus en Carys. Was het in Nodig nog wel eens lastig hoe snel er van karakter werd gewisseld in het boek Aan het hof van Eden is dit geheel duidelijk mede doordat de tweeling elkaar zo goed kent. Eden is een stad die draait op windenergie. In een land die bestaat uit zeven deugde (Nederigheid, kracht, Geduld, kuisheid, zelfbeheersing, vrijgevigheid en volharding)voor elke deugd is er een provincie. De koning staat voor al deze deugden. Het land word met harde hand geregeerd door de koning en Oudsten en is in oorlog. Als er dan een nieuwe koning (in) aangesteld moet worden. Komt het boek met een noodvaart op stroom. De wind en de windmolens blijken nog belangrijker voor de stad dan verwacht. Deze dienen niet alleen ter bescherming tegen de Xhelozi.
    Quote ‘de hele stad baadde in helder licht; het licht dat de tienduizenden bewoners veiligheid bood tegen de Xhelozi,’
    Met de Xhelozi heeft Joelle Charbonneau weer een heel nieuw mythies wezen weten te creëren ondergedompeld in mysteriën. Maar geven het boek en de karakters kleur. Ondertussen barst er een strijd om de kroon los. De deugden worden flink op de proef gesteld. Joelle Charbonneau houd je vast tot de laatste pagina. Tot ze je in verwondering en smachtend achterlaat zodat je, alleen maar kan wachten op deel twee van wat nu al een geweldige serie beloofd te worden.
    Joelle Charbonneau heeft met Aan het hof van Eden weer een sterk verhaal neer gezet die je laat denken wat de deugden voor jou betekenen. Terwijl ze je ondertussen meeneemt naar de wondere wereld van Eden. De stad die kan bestaan op windenergie. De kracht van de wind is terug te vinden in het boek. De storm zal je meevoeren naar een land waar toekomst en verleden samen komen. Mooie jurken zwaarden prinsen en prinsessen in een land van de wind.

0
    0
  • Licht vs duisternis

Een nieuwe Charbonneau, ik kijk er altijd naar uit. Toen ik dit boek in handen kreeg, was ik meteen verliefd op de cover. Als je deze beweegt in he licht, komt er een soort Metallic laagje tot leven. Hierdoor lijkt de troon op de voorkant meer tot leven te komen. En wit versus zwart/ licht tegen de duisternis speelt een grote rol in dit verhaal. Perfecte cover dus!

De toekomst van het koninkrijk Eden is zeer onzeker, als de koning en de kroonprins om het leven komen. De tweeling Andreus en Carys zijn de erfgenamen, maar er kan er maar een op de troon terecht komen. De tweeling is dol op elkaar. Ze willen dit zo snel mogelijk oplossen. Maar…De wetten van Eden schrijven iets heel anders voor: Ze weten niet wie van de tweeling als eerste geboren is. Dus moeten ze in een soort toernooi uitvechten, wie er op de troon komt. De duisternis neemt het koninkrijk over, als de verkeerde plaats neemt op de troon.
    Eden is voortdurend in gevecht met de duisternis. Als dan de elektriciteit ook nog uitvalt, breekt er paniek uit. Ze zijn doodsbang voor wat er achter de muren van Eden huist. Dus ze moeten de strijd wel aangaan om Eden veilig te houden. Willen ze wel tegen elkaar vechten? En wat doet twijfel met hun sterke band? Gaan ze dit overleven en blijven ze elkaar steunen? De onzekerheid, voel je als lezer echt omhoog komen.

Als lezer voelt het aan als een complot. Maar ook als een samenzwering. Bovenal: Een vloek. Het roept veel gevoelens bij je op. Argwaan, vertrouwen en verliezen. Maar ook worden mensen tegen elkaar opgezet. Er worden dingen in hun hoofd gepraat. Wie kunnen ze nog vertrouwen, behalve zichzelf? Je familie? En wat doe jij voor echte liefde, hoe ver ga je?

Het is een spel om macht. Het is een spel om op de troon te komen. Het geeft de sfeer van Game of Thrones, maar dan in een Young Adult versie.

Het begin is echt even doorbijten. Ik moest echt in het verhaal komen. De spanning zit er niet meteen in. Het wekt wel je interesse. Pas later begint het goed spannend te worden. Dit is een klein minpuntje, maar het verhaal op zich is origineel en goed uitgedacht.

De schrijfstijl is vlot en het einde is vrij open. Er komt zeker nog een deel aan. Want je wilt weten hoe het gaat aflopen met Eden. Ik heb ook echt zin in het volgende boek! Ik geef het boek 4****.

0
    0
  • Voor YA fans!

• Meeslepend
    • actie
    • ya aanrader
    • actie
    • ya aanrader

• moeilijk om in te komen
    • geen ik- verhaal

Ik ben grote fan van YA boeken, daarom was ik ook heel blij toen er weer een nieuw boek uit kwam van deze schrijver na de fantastische boeken serie 'De test'. Deze boeken serie werd ik echt meegenomen in het verhaal dus ik had hoge verwachtingen voor dit boek.

In dit boek staat het centraal dat Andreus en Carys moeten vechten om de troon. Dit moeten ze doen in een kasteel vol met vijanden en misleiding. Niets is wat het lijkt en wie kunnen ze wel of niet vertrouwen. Dit is een grote vraag waar je antwoordt op krijgt hoe verder je leest. Andreus en Carys waren altijd beste vrienden op wie ze konden vertrouwen en bouwen. Ze deelden alles maar blijft dit ook zo in de race naar de kroon?

De eerste paar hoofdstukken vond ik lastig om door te komen, maar hoe verder ik las, hoe ik meer werd meegenomen in het verhaal. Het leek niet meer gewoon een verhaal maar het werd voor mij levendig omdat je zoveel details krijgt over hun leven. Je voelt je worden meegenomen door het kasteel en de personages. Alles lijkt tot leven te komen.

Het boek wordt niet vanuit een ik - persoon vertelt dit is in het begin wel een beetje lastig, maar je went er wel aan. Het is maar net de manier van schrijven die je het fijnste vindt. Maar al na al vond ik het een fantastisch boek en ik zie graag nog een vervolg tegemoet. Want ik wil graag weten hoe het verder gaat met onze nieuwe koning of koningin?

0
    0
  • heden en verleden met elkaar verweven

Joelle Charbonneau weet ook dit weer met een originele verhaallijn te komen waarin verleden en heden lijken samen te vloeien.
    Vanaf het eerste moment word je meegenomen naar het dagelijks leven aan het hof van Eden. Van verhalen betreft het leven binnen de kasteelmuren tot de tragische gebeurtenissen op de slagvelden.
    De schrijfster heeft net als in haar vorige boeken zich wederom goed verdiept in het neerzetten van verschillende en interessante personages.
    In dit verhaal zullen broer en zus moeten strijden om het recht op de troon… daarbij komen ze lijnrecht tegenover elkaar te staan tijdens enkele spannende duels. Er is sprake van een vloek en een profeet die blijkbaar niet zo zuiver van geweten is als ze zelf beweert. Vriendschappen worden hevig verstoord, wie is er nog te vertrouwen en wie niet… zal Carys haar broer Andreus kunnen beschermen of is dit het begin van zijn eigen ondergang ? Is het verstandig om te blijven of te vluchten…
    Je leest het allemaal in “Aan het Hof van Eden” een origineel  verhaal, geschikt voor jong en oud en dat door de afwisseling van het leven aan het hof en de duels blijft boeien. Waarschijnlijk heeft de vloek ook effect op de lezer want zodra je bent begonnen, kun je het boek niet meer wegleggen...
    Wederom een prachtig boek van Joelle Charbonneau, dat simpelweg vraagt om een vervolg.

0
    0