• 9789082859003
  • 01 mei 2018
  • 366 pagina's

Michael Boerop

Michael Boerop (1969) debuteerde in 2018 met zijn thriller Peters.

Ruud Peters, de beste voetballer van de wereld, een sportjournaliste, het WK-voetbal en een gruwelijk geheim, komen samen in een bloedstollende thriller.

Ruud Peters is de beste voetballer van de wereld. Zijn leven staat volledig in het teken om Nederland voor het eerst in de geschiedenis wereldkampioen voetbal te maken. Zijn vader heeft hem vanaf zijn geboorte klaargestoomd voor het ultieme doel, ten koste van alles, waardoor zijn vrouw hem haat en zijn oudste zoon hem nooit meer wil zien, behalve op zijn begrafenis. De journaliste Chris Berger komt achter een verschrikkelijk geheim dat Ruud Peters met zich meedraagt. Terwijl de zaakwaarnemer van de voetballer plotseling wordt vastgezet in een Griekse gevangenis en zijn advocaat op zijn landgoed illegale praktijken van zijn cliënten voor de buitenwereld verborgen probeert te houden, ontrafelt Berger stukje bij beetje en met gevaar voor eigen leven een duister mysterie rond Peters. Wanneer het Nederlands elftal de finale van het WK-voetbal bereikt, beseft Chris Berger dat het leven van Ruud Peters inzet is geworden van een dramatisch machtsspel en begint voor de journaliste een bloedstollende race tegen de klok.

01 mei 2018
366

Michael Boerop
Nicmic.Com

1
159 mm
32 mm
233 mm
159 mm
32 mm
233 mm
612 g

9789082859003

Gemiddelde van 12 reviews
10
2
0
0
0
  • Boeiend in alle opzichten!!

• Goed plot

Dit boek boeit je - letterlijk en figuurlijk; je raakt geboeid door personages & plot, zodat je het nauwelijks meer weg kunt leggen. Bij tijden bijna té spannend om verder te lezen, maar toch móet je door om tot de verrassende ontknoping te komen! Interessant ook, om zo eens een idee te krijgen van wat zich achter de schermen van het betaalde voetbal op hoog niveau af kan spelen, je zou je zó voor kunnen stellen dat het een waargebeurd verhaal betreft. Een aanrader - ook voor niet-voetballiefhebbers!

3
    0
  • Tot het eind

Spannend boek. Boeiend tot het onverwachte einde.

2
    0
  • Niet meer weg te leggen

• Goed plot

Spannend boek met geloofwaardig plot.
    Niet meer weg te leggen tot het uit is.

Ondanks dat ik geen grote voetballiefhebber ben kon ik me goed inleven.

1
    0
  • spannend

• Goed plot

Ondanks dat ik geen voetbalfan ben, vond ik dit verhaal van begin tot einde spannend.

1
    0

• Goed plot
    • Goed plot

Aantrekkelijk om te lezen. Je zit er gelijk 'in' en leeft mee met de journalisten en andere hoofdpersonen. Er gebeurt een heleboel, je leest spannend tot het eind.

1
    0
  • EEN ECHTE TOPPER

• Goed plot
    • Goed plot

Een meer dan geweldig boek, heel meeslepend en je wil het niet wegleggen, zo spannend en goed geschreven.

1
    0
  • Retespannend

Een zeer spannend boek. Ik ben het eens met een opmerking van een andere lezer. Ook ik kon het boek - tot groot ongenoegen van andere gezinsleden - niet meer wegleggen. Tot diep in de nacht gelezen. Nu leest mijn puberzoon het. Komt vast een keer op de leeslijst (www.lezenvoordelijst.nl).

1
    0
  • Stervoetballer tegen wil en dank

Michael Boerop (1968) heeft professioneel de nodige watertjes doorzwommen. Zo was hij onder andere krantenbezorger, inkoper, kroegeigenaar, websitebouwer en adminstratief bediende. Sinds kort werkt hij als zelfstandig kok. Weinig dat doet vermoeden dat hij een schrijverscarrière ambieerde. Maar kijk, dertig jaar nadat zijn moeder hem aanmoedigde een boek te gaan schrijven, is het zover. De thriller ‘Peters’ zag het daglicht. Het verhaal speelt zich af in het voetbalwereldje, en daaruit mogen we vast besluiten dat Boerop een voetbalfan is.

De figuur waar alles om draait in ‘Peters’ is de voetballer Ruud Peters. Hij speelt op een bovenaards niveau en is de bekendste Nederlander ter wereld. Op zijn schouders rust de taak om de levensdroom van zijn vader waar te maken: Nederland aan de overwinning in de wereldbeker voetbal helpen en zo de felbegeerde beker mee naar huis brengen. Voor deze droom moet alles wijken, geen opoffering is te groot. Zijn vrouw haat hem en zijn oudste zoon Rob weigert al jaren alle contact met hem. Dat zal vader Peters echter een zorg zijn, zijn zoon Ruud is de grootste voetballer van zijn generatie en in 2018 in Rusland moet het gebeuren!

Wanneer Don Olsen, de zaakvoerder van Ruud, in een Griekse gevangenis belandt, beginnen de zaken langzaam maar zeker uit de hand te lopen. Advocaat Diederik Stael blijkt al helemaal niet zuiver op de graat te zijn, illegale praktijken waar je maar kijkt. In schril contrast met dat wereldje staat journaliste Chris Berger. Zij is sportverslaggeefster bij een krant en ontdekt een geheim van Ruud. Samen met collega Martin van de showbizzrubriek en stagiair Hendrik-Jan van de economische sectie speurt ze dat het een lieve lust is. Met gevaar voor eigen leven blijft ze doorgaan, ze volgt Ruud en de voetbalclan tot in Rusland.

Het begin van het verhaal is nogal overdonderend. Je wordt als lezer middenin het verhaal gedropt, wat op zich een goede tactiek is, maar wanneer te snel te veel personages geïntroduceerd worden en je geen lijn in het verhaal kunt ontdekken, werkt dit niet. Gelukkig vindt de auteur heel snel de juiste manier om je mee te slepen in zijn verhaal. Het idee dat je met 'Peters' vertrokken bent voor ingewikkelde toestanden, kun je snel loslaten. Steeds sneller wordt er afgeteld naar juni 2018, het moment waarop de wereldbekerwedstrijden gespeeld zullen worden. Hoe dichter we bij de dag van de finale komen, hoe korter de tijdspannes, tot op de minuut volgen we de gebeurtenissen, spanning ten top!

Lange tijd blijft Ruud een vaag personage. We weten hoe zijn familie, met name zijn vader, tegen de gebeurtenissen aankijkt, maar wat Ruud er zelf van vindt, daar hebben we het raden naar. Wordt hij gelukkig van voetballen of is hij helemaal gehersenspoeld door die vader van hem? Gelukkig krijgt de voetballer naar het einde toe de prominente rol die hij verdient.

‘Peters’ is een meer dan degelijk debuut. Boerop weet spanning in zijn verhaal te stoppen en die steeds meer op te voeren. Een verademing tussen de vele ‘thrillers’ die weliswaar goed opgebouwd zijn, maar elke vorm van spanning ontberen. Het verhaal zit goed in elkaar en - niet onbelangrijk - de plot blijft langer dan twee dagen in je hoofd hangen. Op dus naar een tweede Michael Boerop, wie weet opnieuw met het originele speurderstrio Chris, Martin en Hendrik-Jan.

1
    0
  • Super spannend!