Hier zijn we roman

• 9789029541169
  • 03 maart 2020
  • 192 pagina's

Graham Swift

Graham Swift (1949) is de auteur van negen romans, twee bundels korte verhalen, waaronder het hooggewaardeerde Engeland en andere verhalen en van Een olifant maken, een verzameling essays, portretten, gedichten en bespiegelingen over zijn eigen schrijversleven. Met Waterland won hij de Guardian Fiction Prize en met Last Orders (Laatste ronde) de Booker Prize. Beide romans werden verfilmd. Zijn werk is vertaald in meer dan veertig talen.

Sublieme opvolger van Moeders Zondag

Brighton, 1959. Het theater aan het einde van de pier heeft sinds jaren niet zo’n goed zomerseizoen gekend. Ronnie, een briljante jonge illusionist, en Evie, zijn oogverblindende assistente, zijn de sterren van de show en zorgen avond aan avond voor volle zalen. Jack Robinson is de bij iedereen geliefde presentator, een geboren entertainer die de hele voorstelling draagt.
Terwijl de zomer vordert, voltrekt zich buiten het zicht van het publiek tussen hen drieën een drama dat een schaduw werpt over hun succes en dat ieders leven ingrijpend en voorgoed zal veranderen.
Een rijk en levendig, maar ook verpletterend verhaal – een meesterstuk van literaire tovenarij dat veel onthult over de menselijke conditie.

03 maart 2020
192

Graham Swift
de Arbeiderspers

Irving Pardoen
Irving Pardoen
Here We Are

1
134 mm
21 mm
208 mm
134 mm
21 mm
208 mm
304 g

9789029541169

1
0
0
0
0
  • Woorden schieten tekort

Wauw, wat een boek. Zoals artiesten op het podium verschijnen met een ‘Hier zijn we”, zo blijken deze personages niet te zijn. Ook het boek komt niet meteen bij je binnen. Het taalgebruik is prachtig, de symboliek die aan bod komt is een ontdekkingstocht waard, de ontwikkeling van de personages laat verschillende lagen zien. Dit is echt een boek om over na te denken en dat gebeurt automatisch omdat het einde onverwacht is. Geweldig boek om in een leesclub over uit te wisselen. Zo’n boek dat het waard blijft om te herlezen.

‘Ronnie een briljante jonge illusionist, Evie zijn oogverblindende assistente en Jack Robinson als de bij iedereen geliefde presentator, een geboren entertainer, die de hele voorstelling draagt’- alleen, dit is slechts de buitenkant. Met ‘Hier zijn we’ vertelt Graham Swift over hun driehoeksverhouding, hoe ze geworden zijn wie ze zijn en wie ze worden. De moeders komen aan bod, een papegaai verdwijnt, de oorlog speelt een rol en aan het einde vraag je je af ‘wat was echt en wat is illusie?’.

4
    0

De prijs van dit product is 7 euro en 90 cent.