Cappuccino met karakter

• 9789089548344
  • 01 maart 2016
  • 284 pagina's

Karin van der Waals

Karin van der Waals (03-03-1965) heeft een veelzijdige achtergrond. Ze was jong getrouwd en kreeg op 20-jarige leeftijd een zoon. Na haar huwelijk trok het avontuurlijke leven haar en is zij zich gaan ontwikkelen zowel op technisch als persoonlijk gebied. Schrijven is pas op latere leeftijd begonnen, toen zij blogs schreef tijdens haar werk in Peru. Binnen afzienbare tijd had ze een groep lezers waar zij het bestaan niet van wist. Mede daardoor is het boek Cappuccino met karakter ontstaan.

Karin heeft op haar veertigste een klusbedrijfje in Amsterdam. Het gaat rampzalig slecht; Karin is chaotisch, kan klussen niet goed inschatten, organiseren en boekhouden zijn een totale ramp. Op relatiegebied en qua gezondheid komt ze ook al geen stap verder. Haar woning, die ze wel honderd keer verbouwd heeft, blijft een rusteloze plek. Dan leest ze een artikel over een vrouw die in Peru een nachtopvang heeft opgezet voor kansarme kinderen, die toevallig diezelfde week in Nederland is. Karin neemt contact met haar op en biedt aan om wat kleine klusjes te komen doen in het Andesgebergte. Tot Karins grote verbazing vraagt de vrouw en passant of ze misschien een timmerwerkplaats wil komen opzetten. Karin springt met schaamteloze bluf in dit avontuur. Zonder enige kennis van de taal en het land, en zonder een flauw idee wat haar te wachten staat. Na bijna drie jaar vrijwilligerswerk in Peru, wordt het haar duidelijk dat zij niet alleen de kinderen uit de ellende heeft gehaald, maar dat de kinderen háár hebben gered.

01 maart 2016
284

Karin van der Waals
Elikser B.V. Uitgeverij

1
145 mm
26 mm
145 mm
26 mm
369 g

9789089548344

Land
Peru

Gemiddelde van 3 reviews
3
0
0
0
0
  • Het meest pakkende boek ooit!

Ik heb Cappuccino met karakter in één stuk uitgelezen! Het is zo'n pakkend boek dat het onmogelijk is om weg te leggen. Ze schrijft met liefde, passie en puurheid. Ik heb alle emoties gevoeld in haar boek; van tranen door verdriet, tot schaterlachen en de teleurstelling. Ik vind Karin een absolute heldin, zij heeft gedaan waar wij alleen van dromen! Ik raad dit boek echt iedereen aan.

1
    0
  • Een fantastisch verhaal - Dit boek kun je niet wegleggen!

Ik kwam dit boek enige tijd geleden tegen op internet en kan het van harte aanbevelen. Het boek beschrijft hoe Karin als Amsterdamse vrouw een klusbedrijf begint en in 2005 alleen en zonder enige kennis van Spaans naar Peru afreist om daar samen met een plaatselijke Stichting een timmerwerkplaats voor straatkinderen op te zetten in een stad hoog gelegen in het Andes gebergte.

Dit boek is zó pakkend, zó leuk en zó uit het hart geschreven dat ik het gewoon niet weg kon leggen. Ik identificeerde me helemaal met Karin, voelde de emoties van schaamte, angst, frustratie, tranen, blijdschap én geluk die ze zo treffend beschrijft. Dan weer schaterlachend en dan weer een traantje weg pikkend was ik in mijn dromen ook daar in Peru.. Vechtend tegen sluitende oogleden heb ik doorgezet en binnen 3 avonden was het boek uit. Echt een fantastisch verhaal van een uitermate ondernemende vrouw die niet schroomt om haar diepste angsten onder ogen te zien, zich in een ongewis avontuur stort en daar een onvergetelijke en levensveranderende ervaring voor terug krijgt.

2
    0
  • Ontroerend relaas van een vrouw die zich inzet voor straatkinderen

• persoonlijk
    • persoonlijk

Een prachtig, ontroerend en persoonlijk relaas over het leven van een moedige en wijze vrouw
    die zich inzet voor de straatkinderen in Peru. Cappuccino met karakter leest razendsnel weg en bewijst dat we vreugde én verdriet nodig hebben in het leven om te kunnen groeien. Halsreikend kijk ik uit naar het tweede boek van Karin van der Waals.

3
    0

De prijs van dit product is 21 euro en 50 cent.